Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre hörlurar till iPhone?

Tråden skapades och har fått 574 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-21 07:32
Ursprungligen av C-man:

och dina referencer är? Inom ljud kunnade???
Vad är dina reference lurar/stereo?
är man van vid ett par orginal lurar eller något man köpt på OK eller clas ollsson så säger inte det mycket!
har man ingen god reference att falla tillbaka på låter det mesta över 300kr jätte bra!
men har man en någorlunda hum om vad chippet klarar och ett par kvalitiva lurar stangerar utbudet drastigt!
gardo labs dyrare serier ser jag som ett insteg i head-fi världen!
och att säga en tillvärkares namn utan att nämna modell är rent löjligt,dom flesta gör allt från överprissatt dynga till bra grejjor!
men mina gardo/klipsch/shure/denon/yamaha låter jätte bra säger inte ett dugg,uppge reference utan det har innlägget inget värde i diskutionen!

Jag brukar undvika kommentera på språket, men om du ändå skriver ett besserwisser-inlägg kan du väl ge det en omgång med stavningskontrollen?

För övrigt är uppfattningar om lurar högst subjektiv, även om jag håller med om att det är bra att ange vad man jämför med. Om någon byter från original lurarna eller ett bar Koss plug för 150kr till t.ex. Klipsch S4i och är nöjda med detta är det väl värdefull information? Förmodligen skulle de allra flesta uppleva samma sak.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-21 22:59

sorry jag missade visst att tråden handlade om Klipsch S4i trodde den handlade om bättre hörlurar till iPhone!
och att jag har fått lite skit för att ha varigt lite överambitiös i mitt in lägg är jag ledsen för,sen att någon som sagt att jag stavat fel sedan själv gör samma misstag låter jag vara osagt!
hur står sig dina S4i mot ett par shure 530 eller ett par *UE 10or?
vore kul att veta!
att man har lite krav på kvalitet borde inte vara en nackdel i en tråd som denna!
BTW iPhone kommer inte i närheten av en cowon D2 i ljudkvalitet på något sett!
head-amp eller inte!
dualcore spelare spelar bättre en iPhone så är det!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-21 23:00

försöker inte va någon BW så ni vet!!!

Köpte Philips SHE 9550
Fantastiskt sköna och underbart bra ljud
Dessutom billiga

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-02 15:46

Bra slutna hörlurar med mic sökes

Nå´n som har bra tips på slutna hörlurar med mic (handsfree) till iPhone...
Har letat runt lite, men det verkar inte vara nå´n jättemarknad för dessa.
Kollat lite på Bose On Ear Mobile headset och på Philips SBH9000. Bägge fått bra recensioner, men är det nå´n som har erfarenhet av dessa...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-05-02 22:26
Ursprungligen av Mc GBG:

Nå´n som har bra tips på slutna hörlurar med mic (handsfree) till iPhone...
Har letat runt lite, men det verkar inte vara nå´n jättemarknad för dessa.
Kollat lite på Bose On Ear Mobile headset och på Philips SBH9000. Bägge fått bra recensioner, men är det nå´n som har erfarenhet av dessa...

Stötte ihop med en försäljare som hade nya lurar. Kommer inte ihåg märket, men kika på Yeadio

EDIT: http://www.yeadio.com/urbanears-fashion-headphones/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-03 15:07
Ursprungligen av theoo:

Stötte ihop med en försäljare som hade nya lurar. Kommer inte ihåg märket, men kika på Yeadio

EDIT: Urbanears Fashion Headphones | Yeadio

Tack theoo... Kikade precis in dessa, de varkar vara nice. Har fått okej omdömmen oxå. Såg att dom faktiskt fanns på prisjakt.nu för runt 500-600:-
Tack för tipset...;)

Ursprungligen av Mc GBG:

Tack theoo... Kikade precis in dessa, de varkar vara nice. Har fått okej omdömmen oxå. Såg att dom faktiskt fanns på prisjakt.nu för runt 500-600:-
Tack för tipset...;)

Jag säger bara, lyssna på dem innan du köper dem. Jag tycker de lät skit, tyvärr.

Ursprungligen av NevR:

Det smidigaste kanske vore om du köpte separat mic för att sedan ansluta dina favorit hörlurar?

Finns ju Griffin SmartTalk , Headset , iPhone

Och få närmare en kilometer sladd också, smidigt värre...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-15 03:43

yeadio värkar ju mest vara ett skämt,eller finns dom IRL???
vill man skapa sig en riktig bild av hi-fi att sätta på(eller i sina öron är det nog bara Head-fi.org som kan leda dig rätt!
vart bara lack när jag läste om några Oled bågar till ett par lurar,sedan att dom lagt ut en parodi-film om AudioFili på sin sida är ju ett tecken på var dom står!
hoppas ingen här handlar där!!!

Är på jakt efter ett nytt head-set och har kikat igenom tråden. Det verkar ju vara Klipsch Image S4i som gäller. Men jag har fattat det som att det inte går att använda alla knappar om man inte har 3Gs. Kan nån bekräfta det?
Och om det är så, finns det några bra lurar som är kompatibla med iPhone 3G?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-11 14:33
Ursprungligen av Jiddisch:

Är på jakt efter ett nytt head-set och har kikat igenom tråden. Det verkar ju vara Klipsch Image S4i som gäller. Men jag har fattat det som att det inte går att använda alla knappar om man inte har 3Gs. Kan nån bekräfta det?
Och om det är så, finns det några bra lurar som är kompatibla med iPhone 3G?

Stämmer bra! Orsaken till detta är att 3G inte stödjer att ändra volym. Det är dom enda knapparna som inte funkar. Klipsh har ett par lurar som heter S2i om jag inte minns fel, som är för 3G om man inte vill ha de än bättre ljudet i S4i...

Ursprungligen av Minto0:

Stämmer bra! Orsaken till detta är att 3G inte stödjer att ändra volym. Det är dom enda knapparna som inte funkar. Klipsh har ett par lurar som heter S2i om jag inte minns fel, som är för 3G om man inte vill ha de än bättre ljudet i S4i...

Ok, tack!
Får kolla upp det.

Jag har Bose in-ear headset. Saknar volymknappar men är de enda in-ear som jag har hittat där lurarna inte trillar ur öronen stup i kvarten. Lite dyra men värda varenda spänn.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-11 15:11
Ursprungligen av pmarriott:

Saknar volymknappar men är de enda in-ear som jag har hittat där lurarna inte trillar ur öronen stup i kvarten. Lite dyra men värda varenda spänn.

Det beror nog på öronen Nej men många lurar om näst intill alla har ju olika storlekar på "kuddarna" som man får med, så man kan anpassa dom för ens egna behov. Jag har oxå svårt med lurar, då jag gjort många öronoperationer under min uppväxt, men lyckades ändå få till S4i att funka bra för mig.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-07-11 18:07

Stopp! Sluta leta!

Var för ett tag sen ute efter ett par riktigt bra hörlurar till min iPhone. Efter att ha läst diverse tester, recensioner och artiklar på olika forum bestämde jag mig för Klipsch Image S4i.

Ångrar absolut inte mitt köp. Ljudet är perfekt, det bästa jag hört. Nästan så att man lyssnar om alla låtarna man har i telefonen för att slås av att de inte alltid låter som man trodde. Dessutom kan man pausa, byta spår samt höja och sänka med knapparna på mikrofonen.

Jag har problem med att mina standard Apple-lurar inte vill sitta kvar i örat när jag joggar. Mina öron är inte anpassade alls. Det känns som lurarna är på väg ur örat efter första löpsteget. Minsta vindpust så är de lösa.

Jag har som krav att det finns en fjärrkontroll à la Apple så man enkelt byter låt eller volym. För övrigt inga särskilda krav och hifi-grejen är inte intressant. Jag har lurar när jag joggar men hemma dockar jag telefonen med stereon.

Vad rekommenderar ni?
En variant han även vara något slags påhäng på befintlig lur så friktionen mot örat ökar så de sitter kvar. Jag har testat med de där standardmuffarna men det var ingen skillnad.

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2010-07-11 21:35
Ursprungligen av Anders Täpp:

Jag har problem med att mina standard Apple-lurar inte vill sitta kvar i örat när jag joggar. Mina öron är inte anpassade alls. Det känns som lurarna är på väg ur örat efter första löpsteget. Minsta vindpust så är de lösa.

Jag har som krav att det finns en fjärrkontroll à la Apple så man enkelt byter låt eller volym. För övrigt inga särskilda krav och hifi-grejen är inte intressant. Jag har lurar när jag joggar men hemma dockar jag telefonen med stereon.

Vad rekommenderar ni?
En variant han även vara något slags påhäng på befintlig lur så friktionen mot örat ökar så de sitter kvar. Jag har testat med de där standardmuffarna men det var ingen skillnad.

Jag skulle vilja rekommendera Klipsch S4i. Springer med mina ca 3 ggr i veckan och dom sitter alltid perfekt i mitt öra. Har även fjärrkontroll à la Apple!

900 spänn är lite saftigt för mitt behov kanske men tack för tipset. Du fick upp mina ögon för in-ear lurar. Självklart är det så det måste bli. Funkar inte det så blir det väl silvertejp som nästa metod.

Såg ett par som heter Radius Atomic för 400 kr men den fjärren kunde inte ändra volym tydligen annars var det mer min prisidé så att säga.

Ursprungligen av Anders Täpp:

900 spänn är lite saftigt för mitt behov kanske men tack för tipset. Du fick upp mina ögon för in-ear lurar. Självklart är det så det måste bli. Funkar inte det så blir det väl silvertejp som nästa metod.

Såg ett par som heter Radius Atomic för 400 kr men den fjärren kunde inte ändra volym tydligen annars var det mer min prisidé så att säga.

Jag har ett par måttligt använda Apple In-Ear som du kan få billigt. Jag har haft dem på mig typ 1 gång, i ca 15 sekunder. Sen trillade de ur. För mig har bara Bose funkat, och de har tyvärr inte någon volymkontroll. Plus att de gick på typ 1300 spänn.

Ok definiera billigt i ett privat meddelande

Ursprungligen av Anders Täpp:

Ok definiera billigt i ett privat meddelande

Ska bara hitta dem först.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2010-08-01 15:16

Jag gillar både ljudet och passformen hos orginallurarna, men de går ju sönder så sjukt lätt. Har avverkat 2 stycken iPhonelurar och 3 iPodlurar.
Nu använder jag en sån här. Funkar bra förutom att man inte kan ändra volymen.
Funderar bara på vilka hörlurar jag ska köpa. Gillar som sagt passformen på orginallurarna. Finns det några bra lurar med liknande formgivning?

Hur lång sladd har Klipsch s4i-lurarna? Samma längd som lurarna som följer med Iphone?

Jag har nyss skaffat Iphone och gillar starkt att Apple skickar med lurar med fjärrkontroll. Sladdlängden är också ideal, vilket är viktigt eftersom onödigt långa sladdar lättare trasslar ihop sig. Ljudet i de medföljande lurarna är dock under all kritik, vilket blir helt uppenbart när man kopplar in ett par vanliga in-ear-lurar i 3-400 kronors-klassen.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-08-08 11:52
Ursprungligen av Mattias_N:

Hur lång sladd har Klipsch s4i-lurarna?

Sladd till remote delen ca. 95cm sen från remote till lurar ca. 33cm.
De trasslar rätt bra om jag jämför med Sennheiser C300 som hade ett magiskt sätt att inte trassla sig.

Jag hade Shure in-ear lurar förut, älskade att sladden gick bakom örat, det gjorde att dom satt fast bra och inte åkte ut. Dom försvann för ett tag sen, tänkte skaffa nya, det finns en iPhone optimerad modell med volymkontroll som heter Shure SE 115m+, undrar om någon har testat dom och har kommentarer?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-13 11:13

Nej dom har jag inte provat. Visste inte att dom hade volumnknapp. Måste kolla in dom då jag behöver ngt med volym med. Gillade du passformen på Shure alltså? Haft många andra, så du kan ge ngn referens på om dom är bättre/sämre än!?

Ursprungligen av Minto0:

Nej dom har jag inte provat. Visste inte att dom hade volumnknapp. Måste kolla in dom då jag behöver ngt med volym med. Gillade du passformen på Shure alltså? Haft många andra, så du kan ge ngn referens på om dom är bättre/sämre än!?

Ärligt talat, jag har inga jättekrav på kvalitet, litar på sådana som vet bättre än jag. Men bryr mig mycket om att in-ear lurarna sitter kvar i örat, älskade därför Shure där sladden som gick upp direkt bakom örat gjorde att dom garanterat satt kvar, och ramlade dom ur var det lätt att plocka in dom igen...

Tänker nog bara därför köpa dom där nya Shure 115+ men om det finns andra tips på lurar som sitter bra och är prisvärda vill jag gärna veta!

Ursprungligen av svantet:

Ärligt talat, jag har inga jättekrav på kvalitet, litar på sådana som vet bättre än jag. Men bryr mig mycket om att in-ear lurarna sitter kvar i örat, älskade därför Shure där sladden som gick upp direkt bakom örat gjorde att dom garanterat satt kvar, och ramlade dom ur var det lätt att plocka in dom igen...

Tänker nog bara därför köpa dom där nya Shure 115+ men om det finns andra tips på lurar som sitter bra och är prisvärda vill jag gärna veta!

Gå in på Zagg.com och kika på deras smartbuds, det är nog vad du letar efter. Har dem själv och tycker det funkar fint Se till så att du skriver in din email-adress i deras Ipad giveaway så får du även upp till 50% rabatt.

Trevlig helg!

Ursprungligen av Specias:

Gå in på Zagg.com och kika på deras smartbuds, det är nog vad du letar efter. Har dem själv och tycker det funkar fint Se till så att du skriver in din email-adress i deras Ipad giveaway så får du även upp till 50% rabatt.

Trevlig helg!

Tackar för tipset, speciellt om rabatten!! har precis beställt ett par lurar med 50% rabatt... Hittade ett par med bra pris via prisjakt.se hos 128.se - de med rosa sladdar kostar 300 kr mindre än de svarta, kan det vara bögnojan som ger lägre priser?! Men att beställa direkt från USA blev ändå 100 kr billigare.

Ska bli spännande att testa, läste recensioner och dom verkar bra!

Bevaka tråden