Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väska till 15'' MBP som inte ser ut som en datorväska

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har ett problem som jag inte tycks kunna kompromissa med, jag hoppas ni kan hjälpa. Sedan maj är jag lycklig ägare till en superfräsig Macbook Pro 15'', och den har seriöst gjort mitt liv lite bättre (varför bytte jag inte tidigare?).

Problemet är att jag väldigt gärna vill kunna ta med den i en snärtig väska tillsammans med nycklar, block, bankdosa och hela baletten. Att hitta en väska som fyller dessa krav har däremot visat sig, tja, omöjligt, eftersom jag vägrar köpa ännu en "datorväska" i "fräsiga färger". Det jag söker är en vanlig tygväska i dova färger, gärna liknande Granits kollektion (se här), dock gärna med ett laptopfack.
Min budget är på högst 700:-, jag bor i Stockholm.

Hittade något som var nästan precis vad jag sökte på Åhlens Mujisektion; en väska i bra storlek som påstod sig vara bra för 15''-datorer, men det verkar inte riktigt stämma med laptopfacket, som snarare är för 13''-datorer. Datorn går ner, och med en sleeve skulle det nog bli perfekt, men är det inte dåligt för datorn att skvalpa runt utan att ligga stadigt i ett fack? Hur mycket vinner man på att ha den 'fast' i en tygficka i väskan? Ska jag försöka sy om den här väskan, lämna tillbaks den (den är oanvänd) eller leta reda på en ny?

Och framför allt, har någon några som helst tips på var kan kan hitta mer subtila och snygga väskor att 'ha med sig' macen i, snarare än stora flashiga väskor?
Just nu har jag den stackars macen i en stor, ful datorväska som inhandlades för min förra laptop, en enorm HP-dator. Det känns lite som ett hån, där den lilla skönheten skvalpar runt i botten av datorväskan, medan jag bär på en annan väska för böcker och mappar.

Idéer? Hjaaalp.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-07-28 09:16

Ta en titt på Walkonwater, deras väskor är lite speciella. Kolla under "Bags", inte "Laptops".

Ursprungligen av jonasn:

Ta en titt på Walkonwater, deras väskor är lite speciella. Kolla under "Bags", inte "Laptops".

Tack för tipset! Hade totalt glömt bort dem...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-07-28 09:28

Osprey Flap Jill för 15”
Osprey Flap Jack för 17”

Svart alternativt khaki är väl ganska dovt i färgen.

Dom färgglada remmarna som syns på bilden är utbytbara, man får med tre olika färger, någon av dom är lite mer diskret.

Flap Series - Performance : : Osprey Packs, Inc.

Finns på Naturkompaniet. Jag har ryggsäcksmodellen.

  • Medlem
  • 2010-07-28 11:37

(Fjällräven Kånken Big)

...funkar perfekt, jag har den för MBP 17", (datorn ligger i ett Haglöfs Laptop Drybag 17"-fodral också) bra ergonomi för ryggen, allt man vill ha med ryms i och ingen kan gissa att det ligger grejer för 40 000 i.

Åååh, tack, ni är bäst!!
Jag tror jag funnit min drömväska. Messenger Bag 15 - Nerdy Black.

Men... den verkar vara slut överallt. Blir kanske att ringa runt, hrmmm. Känns lite snopet, hoppas den inte gått ur produktion.
Annars fanns det faktiskt en del att välja på, jättebra tips!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-07-28 13:43
Ursprungligen av Manglobe:

Men... den verkar vara slut överallt. Blir kanske att ringa runt, hrmmm. Känns lite snopet, hoppas den inte gått ur produktion.

Det ser ut som om det finns 4 stycken hos Kullander.
http://www.kullander.com/product.php?productid=20373&cat=434&page=1&js=n

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-28 14:35

Annars har du Crumpler också. Brukar finnas hos Apple-återförsäljare.

Jag använder en Crumpler till min 13" MBP, väldigt smidig väska med bra fack mm. Man rymmer inte speciellt mycket i den iofs, men ett block och lite småprylar / kablar är inga problem. Bra för möten / skola om man inte behöver så mycket mer än datorn.. Det är den här modellen jag har, billig och bra: Komplett.se - Crumpler Friday Nylons 13"

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2010-09-29 19:39

Jag har en Crumpler Cheesytina (Komplett.se - Crumpler Cheesytina 15"). funkar perfekt och man får plats med sjukt mycket saker (laddare, mobilladdare, snus, kalender... Whatever. Tryckte tom. ner en EOS1000D + objektiv i den tillsammans med min mbp (men då började det bli trångt...).

Äh, gammal tråd. Du lär väl ha köpt en väska redan

1
Bevaka tråden