Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone 4 nu eller vänta?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte om det finns någon sån här tråd redan, men hur gör ni som tänkt köpa fyran? Köper ni en nu och "riskerar" att få problem med antenn, eller väntar ni på en reviderad upplaga från Apple? Jag är kluven..

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-07-29 10:22

köper nu om jag får
men det är klart lite surt ärdet ju om apple släpper en ny version om typ en månad utan "antennagate" problemet

Köper en nu. Tror problemet är förstorat, och det verkar ändå som om den i princip är bättre än 3GS gällande mottagning och samtalskvalitet.

What Weeks Of Real Usage Tells About New iPhone | Walt Mossberg | Personal Technology | AllThingsD

Precis, även om den nu fungerar som den ska är det ju inte så kul om dom släpper en reviderad om en månad eller så. Då är ju inte min upplaga något värd i princip!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-29 12:47
Ursprungligen av Thompy:

Precis, även om den nu fungerar som den ska är det ju inte så kul om dom släpper en reviderad om en månad eller så. Då är ju inte min upplaga något värd i princip!

Du borde väll kunna lämna tillbaka den och hävda att den inte funkar att det är antennproblem etc, om de inte kan bevisa motsatsen måste de ju ge dig en ny?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-29 11:26

Jag väntar definitivt på den vita. Surt om den ska dröja alltför länge, that pisses me off.

Ursprungligen av Thompy:

Vet inte om det finns någon sån här tråd redan, men hur gör ni som tänkt köpa fyran? Köper ni en nu och "riskerar" att få problem med antenn, eller väntar ni på en reviderad upplaga från Apple? Jag är kluven..

Du kan ju se det här;

MacTV – Vi älskar iPhone 4 - Allt om Mac

De pratar bl a om antennen, men även om skärmen, facetime etc....

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-29 12:09

Lite tråkigt klipp det där, lite för långt och oredigerat och mycket "snack"...

Annars var det väl intressant att höra några andras synpunkter på det hela..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-29 12:57

Finns ingen anledning att vänta - det kommer inte att komma någon revision förrän nästa sommar, och jag tvivlar starkt på att de kommer att frångå sin antenndesign ens då, mer än möjligtvis någon form av laminering vid de känsliga punkterna. De flesta rapporterar samma lika som Walt Mossberg i länken ovan - allt annat är hjärnspöken förstorade av en rubrik- och besökskåt mediakår, alternativt enstaka felaktiga exemplar.

För min del väntar jag dock på den vita. Som naturligtvis kommer att ha exakt samma komponenter som den svarta.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-29 21:35
Ursprungligen av Thompy:

Vet inte om det finns någon sån här tråd redan, men hur gör ni som tänkt köpa fyran? Köper ni en nu och "riskerar" att få problem med antenn, eller väntar ni på en reviderad upplaga från Apple? Jag är kluven..

Som fno skriver, det kommer inte komma någon "fix". Detta är den design Apple har valt, take it or leave it.

Jodå - det kommer en fix - Jobs sa t.o.m. det om man läser mellan raderna. Han kan inte säga det rakt ut för då skulle försäljningen just nu dippa. Dom håller på att fixa till den - utan att ändra konstruktion och design så klart - det är inte möjligt on the fly och Iphone5 ligger bara på ritbordet idag.
Jag tror att dom fixar något med skarven/skarvarna - detta kan man göra utan att bygga om maskiner och band. Man gör något med ytan ovanför och nedanför skarvarna - silikontckning...försänkning...I dont know - men en fix blir det.

För mig spelar det ingen roll då jag inte kommer att få problem - tar aldrig death grip på en lur (har för stora händer eller så har jag alltid instinktivt hållt mobiler luftigt då jag känner till radioantenner och flukturation) - och jag bryr mig inte ett skit om andrahandsvärde när jag ändå ger bort alla mina gamla lurar, datorer, stereos, etc, etc. - när jag uppgraderar/köper nytt.

Det är nog ett önsketänkande - en rationalisering - att det inte kommer en revision av Iphone4 i höst.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-07-30 13:03
Ursprungligen av Zimmerman:

Jodå - det kommer en fix - Jobs sa t.o.m. det om man läser mellan raderna. Han kan inte säga det rakt ut för då skulle försäljningen just nu dippa. Dom håller på att fixa till den - utan att ändra konstruktion och design så klart - det är inte möjligt on the fly och Iphone5 ligger bara på ritbordet idag.
Jag tror att dom fixar något med skarven/skarvarna - detta kan man göra utan att bygga om maskiner och band. Man gör något med ytan ovanför och nedanför skarvarna - silikontckning...försänkning...I dont know - men en fix blir det.

För mig spelar det ingen roll då jag inte kommer att få problem - tar aldrig death grip på en lur (har för stora händer eller så har jag alltid instinktivt hållt mobiler luftigt då jag känner till radioantenner och flukturation) - och jag bryr mig inte ett skit om andrahandsvärde när jag ändå ger bort alla mina gamla lurar, datorer, stereos, etc, etc. - när jag uppgraderar/köper nytt.

Det är nog ett önsketänkande - en rationalisering - att det inte kommer en revision av Iphone4 i höst.

tvivlar starkt på att det kommer en ny iphone till hösten. Alla applefans kommer bli skitförbannade och det kommer skada apples varumärke mer.

Det kommer inte någon ny iPhone förrän 5:an, det är jag bergsäker på. Däremot blir det någon liten diskret fix bestående av lite skyddsfilm eller något inom några månader.

1
Bevaka tråden