Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Remote desktop till iPhone?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om någon vet om det finns en app till iPhone som funkar som Apples Remote desktop, alltså inte fjärrkontrollen som man får med datorn utan jag vill kunna logga in på min dator hemma från min iphone ...

Det verkar finnas en uppsjö appar för Windowsmiljö, men jag hittar ingen som verkar vara för mac? Helst ska den funka på icke-Intelmaccar också ...

LogMeIn finns, funkar med äldre burkar oxå.. https://secure.logmein.com/SCA/

Tackar ... har du testat den själv? Den har bra rejting, men jag funderar på om det är väldigt pilligt m tanke på att iphonens storlek/yta att styra ifrån?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-11 22:19
Ursprungligen av [email protected]:

Tackar ... har du testat den själv? Den har bra rejting, men jag funderar på om det är väldigt pilligt m tanke på att iphonens storlek/yta att styra ifrån?

LogMeIn är den bästa remotelösningen jag sett. Hittar du nån bättre så hojta till

Nej, har inte testat iPhone-versionen, men kör dator > dator och det funkar mycket bra..

  • Medlem
  • 2010-06-11 17:20

Jag har undrat lite över samma sak, hittade ett program som hette teamviewer. Funkar både till mac och pc + iphone. Det va både simpelt och gratis.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-11 17:30
Ursprungligen av Spata:

Jag har undrat lite över samma sak, hittade ett program som hette teamviewer. Funkar både till mac och pc + iphone. Det va både simpelt och gratis.

Teamviewer är grymt!

iTeleport är ett utomordentligt bra verktyg.. VNC är ju inbyggt i OSx
använder det dagligen..

Utifrån ett tweet från Jeff Robbins köpte jag iTeleport:

After much research for a screen sharing (VNC) client for my iPad/iPhone, I went with iTeleport. It's great! Pricey, but recommended.

Jag gillar när någon annan lagt ner mycket tid på research, om det är någon man tror man litar på. Kostade lite mer än standardpriset för appar (189 kr) men kan vara värt det om det fungerar bra. Hittills verkar det fungera utmärkt, ska testa det på distans också för att se hur det fungerar då.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-06-29 21:08
Ursprungligen av Adrian B:

Utifrån ett tweet från Jeff Robbins köpte jag iTeleport:

After much research for a screen sharing (VNC) client for my iPad/iPhone, I went with iTeleport. It's great! Pricey, but recommended.

Jag gillar när någon annan lagt ner mycket tid på research, om det är någon man tror man litar på. Kostade lite mer än standardpriset för appar (189 kr) men kan vara värt det om det fungerar bra. Hittills verkar det fungera utmärkt, ska testa det på distans också för att se hur det fungerar då.

Jag har testat lite olika lösningar och fastnade också för iTeleport. Gillar iTeleports sätt att med precision styra pekaren och klick samt snabbheten. Gör också min iPad än mera magisk då det är en universal app.

Ursprungligen av akesson:

Gör också min iPad än mera magisk då det är en universal app.

Ja, det var ett av skälen till att jag var beredd att lägga ut pengarna, trots att jag inte har någon iPad idag så är det bra att veta att den dagen jag skaffar en så har fungerar programmet även där. Jag har sett andra appar på iPad för remote desktop till Windows och det är faktiskt något magiskt med att styra en vanlig dator från en iPad

jag sällar mig till iTeleport skaran. underbar app och funkar klockrent över både wifi och 3G.

Om jag nu ska klaga så är frameraten lite dålig, så kan t.ex. inte kolla film med appen, men det är ju inte riktigt meningen med den heller.

iTeleport har väl en svaghet vad jag förstår; om man vill ha bra prestanda så installerar man ju deras egen servermotor och då måste man ha Apple Remote Desktop avstängd. Det är ju inte optimalt då man givetvis också vill komma åt datorn (i mitt fall en server) vis Apple Remote Desktop från annan dator.
Så har jag fattat att det ligger till.

Nå - använder man andra metoden - att inte installera deras tredjepartlösning på datorn utan helt enkelt köoa OSX inbyggda lösning (Apple Remote Desktop/Screen Sharing) - så är ju allt frid och fröjd. Då är frågan; hur illa är det med prestandan när man kör detta läge?

(skulle inte fråga utan bara testa direkt om det var en 7-15 kr. app

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-06-30 00:02

Detta stämmer inte med min erfarenhet. Vad jag vet finns ingen speciell serverprogramvara, utan enbart det valfria iTeleport Connect, som hjälper till att ansluta genom brandväggar osv om så önskas. Skärmen delas alltid via MacOS X inbyggda VNC-server. Jag ansluter dagligen till min Mac Mini både från iTeleport och skärmdelning i MacOS X.

iTeleport: Jaadu VNC | Mac Setup: Step 1

(Vine-Jaadu Server - kanske borde du testa - ger säkert snabbare uppdatering etc

Ursprungligen av akesson:

Detta stämmer inte med min erfarenhet. Vad jag vet finns ingen speciell serverprogramvara, utan enbart det valfria iTeleport Connect, som hjälper till att ansluta genom brandväggar osv om så önskas. Skärmen delas alltid via MacOS X inbyggda VNC-server. Jag ansluter dagligen till min Mac Mini både från iTeleport och skärmdelning i MacOS X.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-06-30 09:29
Ursprungligen av Zimmerman:

iTeleport: Jaadu VNC | Mac Setup: Step 1

(Vine-Jaadu Server - kanske borde du testa - ger säkert snabbare uppdatering etc

Har aldrig känt något behov av att använda denna då det fungerar utmärkt med den inbyggda VNC-servern.

Testade lite igår, och det var ingen större skillnad på prestandan.

Så mitt tips, kör med iTeleport + inbyggd VNC. Det fungerar finfint.

Jag kör Mocha VNC. Inte det snyggaste, men gör sitt jobb, uppdaterades omgående för multitasking, är universell och kostar bara fyrtiofem spänn.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2010-06-30 00:17

Mocha VNC finns också (två versioner – Lite och betal).
Hur dessa mäter sig med andra vet jag inte då jag inte provat någon annan än Lite-versionen.

Edit: 2

Ursprungligen av filuren:

Mocha VNC finns också (två versioner – Lite och betal).
Hur dessa mäter sig med andra vet jag inte då jag inte provat någon annan än Lite-versionen.

Edit: 2

Körde Liteversionen ett tag, men skulle inte klara mig utan högerklick och extratangenter, t ex Esc.

Jag kan säga att iTeleport på en iPhone 4 Retinaskärmen är fantastiskt bra.

1
Bevaka tråden