Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlöst ljud från MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,
Behöver få ut ljudet från en quicktime trådlöst från min MacBook Pro.
Bra om det gick att få in i en ljudmixer men det skulle kunna funka till någon form av bärbar ljudanläggning också.

Någon som kan sånt här?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-31 13:33

Airfoil > Airport express.

Glömde säga att den måste vara lite portabel eftersom jag ska använda det till en musikvideoinspelning

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-31 14:25

Airfoil > Airport express.

Ok, ett så pass seriöst forum alltså...

Men 20hzs svar är seriöst och bra vill jag påstå. Jag skulle rekommendera precis samma sak. En AirPort Express i väggen anslutet till WiFi och programmet Airfoil på datorn som streamar ljudet till AirPort Expressen.

Jo, fast som jag skrev måste det vara portabelt att kunna användas ute på fältet.

Ursprungligen av husseedit:

Jo, fast som jag skrev måste det vara portabelt att kunna användas ute på fältet.

Jag kan ha fel nu, men vet du hur den ser ut? På den bifogade bilden ser du en vit "kloss" som sitter i väggen. Det är en AirPort Express (icke att blanda ihop med AirPort Extreme).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-31 19:30
Ursprungligen av husseedit:

Jo, fast som jag skrev måste det vara portabelt att kunna användas ute på fältet.

Ursäkta? Jag gav dig precis ett portabelt alternativ. Välj sedan om du vill acceptera det eller inte. Mer bärbart än så kommer du inte undan och ja ett tack kanske vore trevligt istället för att agera som en idiot (?)

Tack Scarecrow! Men jag har inte tillgång till el där jag ska filma så jag hade tänkt mig någon lösning där man kan köra med MacBooken och en batteridriven ljudanläggning mellan dessa så borde det finnas något bra sätt att överföra ljudet. Ledsen om jag inte var tydlig på den punkten..

Å du som kallade mig idiot väljer jag att fullkomligt ignorera...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-31 19:39

Jag sa att ditt agerande var idiotiskt inget annat. Om du berättar all info istället för att vara allmänt spydig när folk försöker hjälpa dig så lovar jag dig att folk lättare hjälper dig.

Men jag väljer att fullkomligt ignorera att hjälpa dig. Lycka till med ditt problem.

En batteridriven ljudanläggning. Hur fungerar det? Har du ett batteri och en omformare för 230 volt/50hz?

I så fall så blir nog: Airfoil > Airport express den bästa lösningen.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2010-08-01 09:56

Om det sitter en FM-mottagare i din batteridrivna utrustning så kanske en vanlig FM-sändare (batteri) att koppla in i 3.5mm-ljudutgången skulle göra susen?

/Patrik

Det finns en trådlōs ljudbrygga som heter Audioengine AW1, strōmfōrsōrjs via USB så vid mottagaren kan man anvānda ett Philips PowerPack. Säljs hos Dustin Home.

1
Bevaka tråden