Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låsa upp iPhone 4

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-08 10:55

Låsa upp iPhone 4

Nu kommer nybörjarn här.

Fick en iPhone 4 av min bror som köpt den från USA utan att förstå svårigheterna med att låsa upp mobilen i Sverige. Med iPhonen kom ett microsimkort från At&T. Registteringen kräver dock personnummer och postnummer från personen som köpt den.

Hur ska jag ta mig till för att komma in i telefonen? Har svenskt microsimkort också. Jag har en del spår men vågar inte riktigt börja gräva förens jag får tips från andra.

Är det någon som har tips hur jag ska börja?

nessau

Ursprungligen av nessau:

Nu kommer nybörjarn här.

Fick en iPhone 4 av min bror som köpt den från USA utan att förstå svårigheterna med att låsa upp mobilen i Sverige. Med iPhonen kom ett microsimkort från At&T. Registteringen kräver dock personnummer och postnummer från personen som köpt den.

Hur ska jag ta mig till för att komma in i telefonen? Har svenskt microsimkort också. Jag har en del spår men vågar inte riktigt börja gräva förens jag får tips från andra.

Är det någon som har tips hur jag ska börja?

nessau

Tips finns kanske här: http://www.99.se/koepa-iphone/224347-traden-foer-usa-import-iphones.html

Åtminstone passar ditt inlägg bättre i den tråden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-08 13:18
Ursprungligen av nessau:

Nu kommer nybörjarn här.

Fick en iPhone 4 av min bror som köpt den från USA utan att förstå svårigheterna med att låsa upp mobilen i Sverige. Med iPhonen kom ett microsimkort från At&T. Registteringen kräver dock personnummer och postnummer från personen som köpt den.

Hur ska jag ta mig till för att komma in i telefonen? Har svenskt microsimkort också. Jag har en del spår men vågar inte riktigt börja gräva förens jag får tips från andra.

Är det någon som har tips hur jag ska börja?

nessau

Googla en stund på social security number och USA postnummer så kommer du runt det. Aktivera sedan med AT&T kortet

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-08 14:22
Ursprungligen av FreddeB:

Googla en stund på social security number och USA postnummer så kommer du runt det. Aktivera sedan med AT&T kortet

Jag har testat det. Men det vill sig inte.

"We were unable to verify your identity using the information you provided. Please verify your information and try again."

Måste nog ha snubbens SSN och hans postnummer tror jag.

Finns det inga andra sätt?

nessau

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-08 21:14

och du har testat SIM-kortet i telefonen redan?

1
Bevaka tråden