Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart "billiga" MacBook Pro 13" på blocket.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För jag fick bevittna hur 2 killar rusade ut ur butiken jag jobbade i (via en bakdörr) med två blåa ikea-kassar med ett antal MacBook Pro i (nördinfo, det verkar "bara" vara MC374 modeller).
Så här i efterhand är jag smått sur på mig själv då jag och en kollega från en annan avdelning först bara står och stirrar på den tjutande nödutgången, innan vi springer och ringer vakten. Men jag kunde verkligen inte koppla att det faktiskt hände och att de var så fräcka att de väljer att fly via en nödutgång på andra våningen och butiken är placerad inne i en galleria.
Så det är inte helt enkelt att veta hur man tar sig vidare och vart man kommer ut. Men tydligen visste de det för det ska tydligen stått en bil och väntat på dem utanför nödutgången.
Sen är det intressant hur det i efterhand är en massa kollegor som anser att de bara skulle kastat sig över dem så fort de såg att de tog fart mot nödutgången (om det varit dem där istället för en själv som bevittnade det).
Själv började man fundera på hur det hade varit om man som liten tanig datorförsäljare skulle kasta sig över en 1.90 cm lång muskulös kille som säkerligen skulle kunna ha en kniv eller dylikt på sig. Skulle man sen lyckats fälla någon av dem skulle man säkert stämmas för att man råkat skada dem när man tacklade dem. Eller vad tror ni?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-08 23:34

jag springer jämt efter medans kollega ringer vakten.. jag jobbar på onoff dock

Ursprungligen av Esa:

jag springer jämt efter medans kollega ringer vakten.. jag jobbar på onoff dock

Du får det att låta som det är något som händer dagligen och som är lika naturligt som att ta en kopp kaffe på morgonen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-08 23:49
Ursprungligen av sirsnurre:

Du får det att låta som det är något som händer dagligen och som är lika naturligt som att ta en kopp kaffe på morgonen

jobbar med i galleria. det är mycket stölder då mest småungar osv dock

Det är ju bara "plåt och försäkringsbolag" som min bror sa när jag krockade bilen..

Stoppa ngn stor kriminell jävel kan ju betyda att man får en kniv i magen. Bättre följa på håll. Fotografera om man kan, notera bilnr osv.
Vara aktiv i en sån soppa, ja skottsäker väst och gärna en mp-5:a

1
Bevaka tråden