Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen beställningsbekräftelse = ingen beställning av iphone 4?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Beställde igår en iphone 4 av tre via telefon och killen på telefon sa att det skulle komma en beställningsbekräftelse på mail och sms. Någon som har erfarenhet av hur lång tid det normalt tar att få en bekräftelse från tre? Jag har nämligen inte fått någon än... Telefonerna höll på att ta slut när jag pratade med han men han sa att det fanns till mig och att jag skulle få min i början av nästa vecka (2-3 arbetsdagar). Kan det vara så att de tog slut och min beställning då föll mellan stolarna?

Jag har inte fått någon bekräftelse heller men när jag går in på Mitt3 så står det att jag har en iphone 4 och ett imei nummer.

Ursprungligen av Viiddee:

Jag har inte fått någon bekräftelse heller men när jag går in på Mitt3 så står det att jag har en iphone 4 och ett imei nummer.

Ok, på Mitt3 står fortfarande min gamla telefon kvar. Var du redan kund också när du beställde?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-07-31 19:34

Ring up dem och be dem kolla din beställning i datorn. Jag fick inte heller någon bekräftelse, men jag har haft kontakt med Tre sedan dess av andra anledningar och när jag bett dem kolla har beställningen funnits i systemet. Telefonen kommer på måndag.

Har inte heller fått någon bekräftelse. Ringde till 3 vid 5-6 tiden på torsdagen. Hörde att man egentligen inte fick beställa förens på fredag men killen jag pratade gjorde det ändå. Han sa att den skulle bli skickad kl 00.00. Hoppas jag får den måndag eller tisdag. Hur stor chans tror ni att den kan komma då? Om den nu blev beställd och förmodligen skickad vid midnatt på torsdagen.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-08-01 14:34

På dina sidor hos tre ska man kunna se iphone med IMEI nr sen kan man ringa tre och få en postnr hos DHL men mitt fungerar tydligen inte ännu. jag hoppas jag får den på måndag men blir väl på tisdag.

  • Medlem
  • 2010-08-02 09:08
Ursprungligen av ht-tower:

Hej

Beställde igår en iphone 4 av tre via telefon och killen på telefon sa att det skulle komma en beställningsbekräftelse på mail och sms. Någon som har erfarenhet av hur lång tid det normalt tar att få en bekräftelse från tre? Jag har nämligen inte fått någon än... Telefonerna höll på att ta slut när jag pratade med han men han sa att det fanns till mig och att jag skulle få min i början av nästa vecka (2-3 arbetsdagar). Kan det vara så att de tog slut och min beställning då föll mellan stolarna?

När på dygnet beställde du din telefon via tre?

Ringde till 3 idag angående status på min beställning. Första killen jag pratade med kunde inte se något eftersom de hade tekniska problem. Efter det ringde jag till killen jag beställde ifrån vid 5-6 tiden på torsdagen (kändes som ett garanterat köp eftersom jag var så tidig). Tydligen så hade inte min order gått igenom, men min bror som jag ringde upp efter jag beställt min för att ge honom numret till försäljaren eftersom han också ville ha en. Han fick sin idag. Medan jag får vänta till nästa levererans. Får vänta till mellan den 12-18 augusti. Riktigt pissed off. Skulle egentligen haft den idag. Fattar ingenting. Så nu sitter det någon i Sverige med min iphone 4. Hoppas du har kul.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-02 23:19
Ursprungligen av eltonio:

Ringde till 3 idag angående status på min beställning. Första killen jag pratade med kunde inte se något eftersom de hade tekniska problem. Efter det ringde jag till killen jag beställde ifrån vid 5-6 tiden på torsdagen (kändes som ett garanterat köp eftersom jag var så tidig). Tydligen så hade inte min order gått igenom, men min bror som jag ringde upp efter jag beställt min för att ge honom numret till försäljaren eftersom han också ville ha en. Han fick sin idag. Medan jag får vänta till nästa levererans. Får vänta till mellan den 12-18 augusti. Riktigt pissed off. Skulle egentligen haft den idag. Fattar ingenting. Så nu sitter det någon i Sverige med min iphone 4. Hoppas du har kul.

Hur kunde du köpa på torsdagen när den släpptes vid midnatt till fredag? Låter skumt som fan.

Ursprungligen av ibish:

Hur kunde du köpa på torsdagen när den släpptes vid midnatt till fredag? Låter skumt som fan.

Jo jag vet. Men min brors gick igenom. Jag kunde beställa på torsdagen, men han skicka inte den förens på fredagen. Men de verkar inte bara vara min beställning de slarvat bort. Hoppas jag får den innan helgen nästa vecka.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-03 02:31

Tre slarvade bort min beställning - bitter? Hyfsat.

Min kollega fick inte heller bekräftelse. Men beställningen fanns där när han ringde dagen efter och kollade. Enligt telefonpersonen så blir det inten e-postbekräftelse om man enbart binder om sitt nuvarande abonnemang.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-08-10 00:06

Jag sitter i precis samma sits. Beställde min genom telefon hos Tre's kundtjänst på releasedagen. Har fortfarande inte fått något mail. Men har ringt och frågat och beställningen ligger kvar och jag ska få min lur kommande leverans. När nu det kommer bli? 2-3veckor säger ju inte mycket..

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-08-11 00:31

Såg att flera bekanta på min facebook har fått sina iPhone's idag. Vissa med Tele2 och vissa med Tre. Själv har jag inte ens fått något mail ang. min bokning

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-08-12 20:32

Samma hände mej, jag beställde min av Tre vid lunch tid den 2:a augusti... min polare och hans flickvän beställde sin säkert 4-5 dagar senare, dessutom i butik. Igår ringer han... du jag har fått min iPhone nu, jag trodde han skämta med mej...

Ringde Tre lite lätt irriterad om man säger så, killen i andra änden säger, enkelt uttryckt, att ett antal kunder har fått sina lurar "innan de skulle få dem", något fel med deras kö...

Man undrar ju hur det ligger till egentligen? Låter som en svajig bortförklaring haha

1
Bevaka tråden