Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 3gs uppdaterings problem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan jag har en kompis som skulle uppdatera sin ipgone 3gs,
Han har iaf gjort ngt snett så det står bara, sätt in sim kort och han kommer inte in på mobilen
vad ska han göra?:cool:

jag skulle börja med..

att sätta telefonen i dfu mode:

How To Put The iPhone Into DFU Mode

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-18 07:42
Ursprungligen av chris123:

Hejsan jag har en kompis som skulle uppdatera sin ipgone 3gs,
Han har iaf gjort ngt snett så det står bara, sätt in sim kort och han kommer inte in på mobilen
vad ska han göra?:cool:

Lite mer information hade varit bra...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-18 14:20

Din 'kompis' har sannolikt en importerad 3GS, eller iaf en 3GS låst till okänd operatör, som han nu uppdaterat till 4.0.2. Korrekt?

Han har nu två val;

1. ta reda på till vilken operatör den är låst till och jaga i fatt orginal SIM-kort för att aktivera med eller skaffa ett Phonebook card. Nu är han inne i telefonen men måste likt förbenat invänta ett jailbreak till 4.0.2 eller 4.1 när den releasen nu kommer...

2. om telefonen varit jailbreakad så har din 'kompis' förhoppningsvis sparat SHSH via Cydia. Det han då ska göra är att nedgradera till en tidigare fw version, aktivera med orginal SIM-kort eller Phonebook card samt sedan JBa med JailbreakMe och sedan låsa up med Ultrasn0w

Som man bäddar får man ligga. Vet man inte hur man ska bädda och fodrar täcket med brännässlor ja då gör det ont

1
Bevaka tråden