Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man byta typsnitt på Anteckningar?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2010-02-14 13:25

Angående "anteckningar" i iPhone, går det att byta font generellt för alla anteckningar?
Jag har lyckats byta enstaka sidor med hjälp av Mail men den font som är förvald (Marker felt) är jag inte överdrivet förtjust i.
Om det går att byta, hur gör man?

  • Medlem
  • 2010-02-14 13:43

Beskriv frågan i rubriken. Ändrar från "Anteckningar".
Admin

Går bara om man har jailbreakat tror jag.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-02-14 16:25

Sen kan du ju köra någon annan anteckningsapp. Har hört bra saker om Evernote t ex.

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2010-02-14 17:21

Jag tycker anteckningar är bättre än dom flesta andra anteckningsprogram. Har prövat många.
I anteckningar kan man söka med iPhonens eget sök. Och man kan ringa nummer direkt genom att klicka osv. Något som dom andra program jag prövat inte klarar. T.ex Awesome note som i sin reklam säger man kan nu sluta använda iPhones anteckningar. Det håller inte jag med om.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-15 00:09

Aktivera ett kinesiskt språkstöd för tangentbordet.
- Inställningar - Allmänt - Internationellt - Tangentbord - Kinesiska (förenklad) - Handskrift

I Anteckningar skriver du blablabla, gör en ny rad och klickar på globen nere till vänster
I den stora grå rutan gör du någon enkel krumelur, jag brukar göra ett uppochnervänt U
Sedan trycker du på Backspace-knappen och raderar det tecknet, formateringen på resten av bokstäverna ligger kvar

Eller så börjar du använda ett jättebra program, Evernote

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2010-02-15 10:07

Tack, det funkar ju, så bra. Men det blir bara den sidan som formateras om, dom gamla och nya sidor ändras inte.
Evernote har jag använt länge men tycker inte jag har behovet av det så värst mycket.

Om man synkar sina anteckningar på iPhone med anteckningar i Mail på Macen så är det enkelt att först byta typsnitt där, då följer det typsnitt som du valt med till din iPhone.

Ursprungligen av Olav Rust:

Om man synkar sina anteckningar på iPhone med anteckningar i Mail på Macen så är det enkelt att först byta typsnitt där, då följer det typsnitt som du valt med till din iPhone.

Eeehh... nope. Typsnittet följde inte med. Som Lasse skrev så är det bara det förvalda typsnittet som gäller. Som tyvärr ser helt makalöst smaklöst ut. Jag har testat fram och tillbaka och kan inte få typsnittet att följa med. Upptäckte samtidigt att anteckningar som innehåller en bild INTE synkroniseras till iPhone. Dessutom verkar inte synkroniseringen fungera särskilt bra (iPhone 4 iOS 4.0.2 och Snow Leopard 10.6.4).

Själv har jag en besynnerlig fascination för alla dessa "antecknings"-appar och testar alla jag kan få tag i. Varför vet jag inte... jag har ju inte direkt något större behov än någon annan. Jag har testat "Awesome Note", "Simplenote", "Anteckningar", "Evernote" och en drös andra.

Min slutsats är att Evernote är den bästa varianten för mina behov. Den kan synkronisera ALLT. Man kan organisera anteckningarna hur som helst (i mappar, taggar osv) och allt är sökbart överallt. Desktop-applikationen är bra (om än fasansfullt ful), iPhone-appen fungerar bra om än lite omständig och dessutom har dom en riktigt bra web-app. Dessutom är hela paketet gratis.

Min andra slutsats är att man inte ska använda flera program för sina anteckningar. Det blir jävligt rörigt efter ett tag, då man lätt glömmer vilken app som har vilka anteckningar.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2010-08-25 09:35
Ursprungligen av Olav Rust:

Om man synkar sina anteckningar på iPhone med anteckningar i Mail på Macen så är det enkelt att först byta typsnitt där, då följer det typsnitt som du valt med till din iPhone.

Tack för det, funkar hur bra som helst.

1
Bevaka tråden