Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar allt som det ska efter jailbreak?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-08-24 22:34

Så jag har efter lite om och men fått för mig att jailbreaka min iphone 4 med 4.0.1 programvara.
Har dock några frågor. (tänkte fråga i mass frågnings tråden men den var markerad för 3.1.3 endast så skapade en ny.)

1: Funkar allt precis som förut efter jailbreak eller är det något som inte funkar? (hörde något om mms inte skulle funka osv)

2: Flyter allt på som det gör utan jailbreak? Dvs att mobilen är lika snabb i allt som den är nu?

3: Funkar det att använda itunes för att lägga över filer och synca osv även fast telefonen är jailbreakad?

4: att ta bort ett jailbreak är bara att göra en restore på mobilen så är det klart va? Jag behöver inte spara massor med konstiga nummer eller liknande som det var på något jailbreak förut? Utan det räcker typ med att göra en back upp innan man jailbreakar och sen så använda den.

Använde söknings funktionen för att få svar men hittade mest svar för 3.1.3 jailbreak.

Svaret är ja på samtliga av dina frågor enligt min erfarenhet på iPhone 2G, 3GS och 4.

Din fråga 4 är flera frågor såg jag nu, du bör spara SHSH i Cydia genom att klicka på en länk i appen, inga konstigheter.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-24 23:18
Ursprungligen av keptang:

Svaret är ja på samtliga av dina frågor enligt min erfarenhet på iPhone 2G, 3GS och 4.

Din fråga 4 är flera frågor såg jag nu, du bör spara SHSH i Cydia genom att klicka på en länk i appen, inga konstigheter.

SHSH för 4.0.1 går inte att spara längre.

Ursprungligen av zappee:

SHSH för 4.0.1 går inte att spara längre.

Aha, trodde det gick om man jailbreakade sin telefon som fortfarande kör 4.0.1.

Om det inte går så kan du inte göra en restore till 4.0.1 och sen jailbreaka den igen om du skulle få för dig det, eftersom du då måste göra en restore till 4.0.2, och den är ännu inte jailbreakad.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-08-24 23:37

Vad är SHSH? Och vad göra jag åt det nu då om det inte funkar längre?

Du behöver inte någon SHSH om du redan har 4.0.1.

Innan du kan installera iOS validerar iTunes installationspaketet, och checksumman ska motsvara en så kallad SHSH som hämtas direkt från Apples server. Om checksumman på ditt installationspaket inte stämmer med SHSH, går det inte att installera.

Apple brukar inte ge ut några SHSH för gamla versioner av iOS, så i princip kan du aldrig nedgradera om du har uppgraderat till en nyare version.

Därför ska man, ifall man vill kunna jailbreaka i framtiden, spara den SHSH man använde när man installerade den versionen man vill kunna gå tillbaka till.
iClarified - iPhone - How to Backup Your SHSH Blobs Using Firmware Umbrella [Mac]

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-25 07:36
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Du behöver inte någon SHSH om du redan har 4.0.1.

Innan du kan installera iOS validerar iTunes installationspaketet, och checksumman ska motsvara en så kallad SHSH som hämtas direkt från Apples server. Om checksumman på ditt installationspaket inte stämmer med SHSH, går det inte att installera.

Apple brukar inte ge ut några SHSH för gamla versioner av iOS, så i princip kan du aldrig nedgradera om du har uppgraderat till en nyare version.

Därför ska man, ifall man vill kunna jailbreaka i framtiden, spara den SHSH man använde när man installerade den versionen man vill kunna gå tillbaka till.
iClarified - iPhone - How to Backup Your SHSH Blobs Using Firmware Umbrella [Mac]

Nej, men om man någon gång behöver återställa och gå tillbaka till 4.0.1 är det kört.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-08-25 22:19

Jailbreak tar bort garantin enligt Apple.
Men det finns väll inget sett dom ser att telefonen varit jailbreakad om man gjort en restore på mobilen väll?
Dvs om man behöver lämna in mobilen så behövs bara en restore och sen så är allt lugnt?!
Är så jag uppfattat det förut iaf men vill bara vara säker

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-25 22:26
Ursprungligen av zOlid:

Jailbreak tar bort garantin enligt Apple.
Men det finns väll inget sett dom ser att telefonen varit jailbreakad om man gjort en restore på mobilen väll?
Dvs om man behöver lämna in mobilen så behövs bara en restore och sen så är allt lugnt?!
Är så jag uppfattat det förut iaf men vill bara vara säker

Ja, det har svarats på i ca 100 trådar nu.

1
Bevaka tråden