Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 vs. Samsung Galaxy S i9000

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av jezpas:

Absolut smidigare med iTunes, iaf på mac. Många PC-användare rapporterar dock att iTunes inte är särskilt bra till deras plattform.

Det var rätt längesen iTunes inte funkade bra på Windows, idag funkar det alldeles utmärkt och har så gjort i ca 1 år.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-25 23:53
Ursprungligen av keptang:

Det var rätt längesen iTunes inte funkade bra på Windows, idag funkar det alldeles utmärkt och har så gjort i ca 1 år.

Det där är jag rätt tveksam till. Min erfarenhet säger mig att Windowsplattformen fungerar för vanligt dagligt användande och synkning men så fort du skall till att nedgradera fw, köra en Restore eller lajja med JB så börjar problemen. För att inte tala om Bonjourtjänster som plötsligt slutar snurra eller varför inte AppleMobileDevice som bara lägger sig ned och dör? Jo just det - USB gränssnitet buggar även det ngt förtvivlat på Windows... :/

Edit: sorry för att jag tog tråden OT. Jag reagerade inte på trådens rubrik...

Ursprungligen av FreddeB:

Det där är jag rätt tveksam till. Min erfarenhet säger mig att Windowsplattformen fungerar för vanligt dagligt användande och synkning men så fort du skall till att nedgradera fw, köra en Restore eller lajja med JB så börjar problemen. För att inte tala om Bonjourtjänster som plötsligt slutar snurra eller varför inte AppleMobileDevice som bara lägger sig ned och dör? Jo just det - USB gränssnitet buggar även det ngt förtvivlat på Windows... :/

Edit: sorry för att jag tog tråden OT. Jag reagerade inte på trådens rubrik...

Jag är rätt tveksam till det där då jag inte upplevt något utav det du beskriver efter 3 år med iPhone med Mac/Windows/Linux.

Ursprungligen av jezpas:

Ok, då svarar jag
<klipp>

Märker att jag blir pro-android-killen, det är lite spännande brukar vanligtvis vara pro-iPhone-killen menmen det är alltid roligare att säga emot alla

Jag känner till strulet med betalappar för Android - det hela vara bara ett försök till ironi med att påpeka att det fungerar enkelt i AppStore:)

I och med att Google kom med exchangestöd så blev både G Calender och GMail integrationen enkel även om det inte är "Applesmidigt" att ställa in kalendersynken utan denna kräver ett extra steg som inte är helt "självklart"

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-11 00:11

Jag tycker att öppenheten med android bara är en nackdel (har erfarenhet själv av en htc desire). Nått som många inte har fattat med öppenheten på android är att google inte kontrollerar appsen nånting (väldigt lite). Det innebär att är det en dåligt skriven app som ligger i bakgrunden så kan den dra väldigt mycket batteri. Speciellt sånna apps som tränger in på systemet mycket mer än tex. ett spel.

Låt mig ge ett exempel:
Jag har en samsung galaxy s. Jag har gått från 100% till 50% på bara två timmar. Jag vill då veta varför. Jag laddar ned en app som håller kontroll på vilket specifikt program som drar extra mycket kräm. Problemet med sånna öppna appar är att dom ligger alltid i bakgrunden och har hela tiden 100% koll på alla andra appar. Det gör förstås att telefonen får ännu sämre batteritid. Och gör ingen särskild nytta.

Ett till exempel är en app som gör att man kan byta låsskärm. Problemet med den är att den inte på riktigt låser telefonen som den inbyggda låsskärmen gör. Och när telefonen inte blir låst på riktigt så drar det så klart extra batteri.

Man kan alltså dra slutsatsen att alla apps som tränger in väldigt mycket på systemet drar väldigt mycket soppa.

Och med den slutsatsen ser jag ingen anledning till att köpa en android, då det är androids enligt många starka sida.

Sen tycker också väldigt många att det är så himla bra med widgets så man snabbt och smidigt kan kolla kalendern tex.

En androidtelefon har ungefär 7 hemskärmar som man fördelar widgets på. Om du ska kolla kalendern på den så måste du först låsa upp mobilen, sen ska du dra två till tre gånger åt höger för att få fram den.

På en iphone låser du upp telefonen, och sen från hemskärm 1 trycker du på kalendern som då laddas upp på en sekund. Vad går då snabbast? Man kan nog säga att det går ungefär lika snabbt på båda mobilerna.

Och med det sagt så ser jag heller inget skäl till att köpa en android. Då widgets också ska vara den starka sidan hos android.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-11 00:35

Samsungen förlorar ju fighten redan på namnet. Var kan inte andra tillverkare har lite lättare namn på sina jävla telefoner.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-11 13:51
Ursprungligen av Kajan:

Samsungen förlorar ju fighten redan på namnet. Var kan inte andra tillverkare har lite lättare namn på sina jävla telefoner.

Tycker att htc har ganska bra namn som inte håller på med siffror och massa onödigt skit. Ex. htc desire, legend, wildfire, hero.

Kollar du på SE och Samsung måste det vara nån IQ-befriad person som har gett dom namnen.

Sen måste man ju tycka att apple har gett det bästa namnet

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-11 23:43

Tycker att google är väldigt puckade genom att dom låter användare ladda ned betalapps helt gratis, utan root.

Om man laddar ned astrofile (tror jag det heter) från market så har du tillgång till alla telefonens filer. När man då överför en fil till telefonen (som då kan vara en betalapp) så går man in i astrofile och installerar det hela. Inga konstigheter.

Detta kan man tycka är skitbra som användare av android, men både google och användarna förlorar på det på längden.

Om jag skulle skapa ett spel till android skulle jag få väldigt lite betalt eftersom alla länder inte har betalapps. Och så är det för enkelt att ladda hem en betalapp gratis.

Så då är frågan varför man väljer android om man ska göra ett spel?

Jag ser ingen som helst anledning till det då apple har satt en gräns så man inte kan piratkopiera spel. Och så har alla (nästan alla) tillgång till betalapps.

Kan nått androidfan svara mig varför jag som utvecklare skulle skapa ett spel till android när iphone finns? Som ger mig mycket bättre betalt.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2010-08-25 20:38

Har just skaffat en Galaxy S och försöker finna ett program för min imac så att man kan synca kontakter, kalender etc.
Någon som vet ?
När det gäller musik etc finns det ett program "Salling Media Sync" gjort av en svensk kille Jonas Salling.
Salling Software - Salling Media Sync for Mac

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-25 22:32
Ursprungligen av rufus:

Har just skaffat en Galaxy S och försöker finna ett program för min imac så att man kan synca kontakter, kalender etc.
Någon som vet ?
När det gäller musik etc finns det ett program "Salling Media Sync" gjort av en svensk kille Jonas Salling.
Salling Software - Salling Media Sync for Mac

Nej, detta är ett iPhone-forum

Ursprungligen av rufus:

Har just skaffat en Galaxy S och försöker finna ett program för min imac så att man kan synca kontakter, kalender etc.
Någon som vet ?
När det gäller musik etc finns det ett program "Salling Media Sync" gjort av en svensk kille Jonas Salling.
Salling Software - Salling Media Sync for Mac

rufus, kika på Android Sverige | Swedroid

Ursprungligen av rufus:

Har just skaffat en Galaxy S och försöker finna ett program för min imac så att man kan synca kontakter, kalender etc.
Någon som vet ?
När det gäller musik etc finns det ett program "Salling Media Sync" gjort av en svensk kille Jonas Salling.
Salling Software - Salling Media Sync for Mac

Använder du Mail och Ical tycker jag att det enklaste är att synka dem mot Google och sedan synka telefonen mot Google. Så slipper du fler program och behöver aldrig koppla ihop datorn med telefonen. Men då måste du förstås blanda in Google i ditt liv...:tveksam:

Utan att ha läst innehållet i denna tråd (efter huvudinlägget) så måste jag ändå säga att jag föredrar iPhone 4 för dess menyer och annat. Kan leva med att skärmen verkar vara steget sämre.

Bevaka tråden