Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bredbandskollen, iPhone 4 med 3

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-08-03 15:27

Någon mer en jag som inte kan testa surfhastigheten på iPhone 4 med 3 över 3G?
Min åker iväg en stund på testet sedan får jag att datauppkopplingen bröts, Fungerar dock fint över wifi

Har testat bredbandskollen på min brors iphone 4 med 3. Inga problem när vi testat på 3G. Däremot så får han bara ca 0.3 Mb i upload. Ska inte iphone 4 ha bättre upload? Download ligger på 5-6 Mb.

En arbetskamrat iphone 4 med telenor funkar fint när den testar download, men när den testar upload så står det att det bröts.

Läste att ios4.1 skulle fixa ett problem med HSUPA (upload) för at&t i USA. Vi i Sverige har kanske också samma problem.

Om ni har problem med Bredbandskollen så skicka ett mail till support@bredbandskollen.se så kommer ni med i loopen. Vi har fått några rapporter om detta fel på iPhone 4 och vi utreder det.

Vi har grävt lite i detta och detta fel verkar påverka även andra iOS modeller än iPhone 4 och även andra appar än Bredbandskollen. Lösningen verkar till att börja med vara att starta om telefonen (hålla ner strömknappen och dra den röda pilen till höger). Löser inte detta problemet så kan man prova att återställa nätverksinställningarna under Inställningar->Allmänt->Återställ->Återställ nätverksinst.

Har ni fortsatta problem efter detta så maila gärna in till support@bredbandskollen.se så fortsätter vi felsöka.

  • Oregistrerad
  • 2010-08-10 10:33

Jag har samma problem och testade precis att stänga av telefonen helt för att sen testa igen. Problemet kvarstår. Ska testa återställa nätverksinställningarna nu.

EDIT: Det löste inte heller problemet.. har mailat supporten.

Bra, övriga som har problem maila in ni också så försöker vi lösa det den vägen.

Vi har nu hittat felet, det verkar vara inbyggt i (alla) Apples operativsystem och många andra utvecklare har råkat ut för detta. Felet har att göra med just när man skickar data från telefonen och vi tror att den anledning till att det har dykt upp nu är att just iPhone 4 har betydligt bättre möjligheter att skicka data snabbare. Vi jobbar på en workaround.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-13 09:50
Ursprungligen av rickarddahlstrand:

Vi har nu hittat felet, det verkar vara inbyggt i (alla) Apples operativsystem och många andra utvecklare har råkat ut för detta. Felet har att göra med just när man skickar data från telefonen och vi tror att den anledning till att det har dykt upp nu är att just iPhone 4 har betydligt bättre möjligheter att skicka data snabbare. Vi jobbar på en workaround.

Är det inte bättre att jobba på en lösning istället för en workaround?

Eller du menade att felet ligger helt hos Apple? Om så, vad menar du mer exakt att felet är? Har det då också rapporterats till Apple?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-23 23:21

Någon uppdatering kring detta?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-08-26 11:33

Nu kom det en ny version av BBK.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-26 13:57

Så länge jag inte dödar ALLA aktiva apps på min i4 så kvarstår felet med att appen inte kan allokera tillräckligt minne.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-26 17:01

Det har alltså gått hur lång tid som helst innan BBK fick ut sin uppdatering och de har inte ens testat den för att se ifall problemet kvarstod?

Skräp.

1
Bevaka tråden