Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synca bokmärken utan att komma åt sin värddator fysiskt?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska ge mig på att ställa en fråga här och hoppas innerligen att jag kan få hjälp.

Mina bokmärken i min iPhone har försvunnit. Nu har jag enbart standard bokmärken som man har från start.

Jag har mobile me men eftersom jag är på resande fot skulle jag vilja synca om dem från mitt mobile me konto utan att koppla in luren i min stationära som är hemma.

Hur gör jag?

please.

Jag har testat att stänga av bilmärken i mobile me och sen sätta på igen.

Finns det inte någon här som kan ge ett tips?

Alltså jag vill enbart återställa mina bokmärken från molnet, går det utan att vara kopplad till sin dator?

Senast redigerat 2009-08-05 13:00
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-05 15:16
Ursprungligen av draags:

Alltså jag vill enbart återställa mina bokmärken från molnet, går det utan att vara kopplad till sin dator?

Vitsen (till viss del) med MobileMe är ju just att kunna synka utan fysisk kontakt med din dator.
Kan du surfa in på MobileMe och se dina bokmärken där?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-08-05 17:00

Har du kollat att synkning av bokmärken är aktiverad? Om den är aktiverad så kan du prova att avaktivera den och sen aktivera den igen, men det finns en liten risk att du då raderar bokmärkena i MobileMe.

Bumpar den här tråden...

Har samma problem, mina bokmärken har försvunnit på iPhonen, utan de som förmodligen finns ifrån starten.
Inställningarna är ganska luddiga för hur man syncar bokmärken tycker jag. De synkroniseras trådlöst med MobileMe, jaha...?
Provat att återställa bokmärkena på MobileMe ifrån datorn, restarta iPhonen och sätta på push etc.
Går jag in på MobileMe så finns där inga bokmärken som jag kan kolla ifrån websidan, mycket märkligt, men det går att återställa bokmärkena ifrån datorn.

Ska man behöva återställa iPhonen för att den ska synca bokmärkena ifrån starten, gör den det då, eller hur i hel*** ska jag få tillbaka mina bokmärken på luren igen.

Tacksam för hjälp...

edit: hittade lösningen här:http://www.macobserver.com/tmo/article/fixing_iphone_and_mobileme_sync_headaches/

Nästan så hade jag gjort men inte helt exakt, nu funkar det igen.

Senast redigerat 2010-08-26 20:12
1
Bevaka tråden