Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köptips: Olympus E-620 + extern blixt., 2990 kr

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-08 13:43

Elgiganten - Olympus E-620 + ZD 14-42mm Objektiv

Hej ville bara tipsa om att elgiganten just nu kl. 13.40 säljer Olympus E-620 + 14-42 mm objektiv + extern blixt olympus FL-20 .

2990 kr för kameran och objektiv. 350 kr extra för den externa blixten dvs 1000 kr i rabatt om man köper kameran.

:"> jag kunde inte motstå jag la en beställning, har just sålt av min 1 vecka gammal Olympus E-450 som jag köpte för 1990 kr hos Media Markt.

Verkar vara en hyfsad kamera för dom pengarna .Billigaste nypris 5990 kr. enligt pricerunner.

En extern blixt är aldrig fel att ha. för 350 kr.

Skynda att fynda. Min erfarenhet är att priset brukar gälla ett par timmar eller max under dagen.

Man kan få erektion för mindre :"> , att fynda tekniska prylar är min melodi....

Senast redigerat 2010-09-08 14:08
  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-09-08 14:29

Bra tips! Det är en bra kamera i schysst format!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-08 14:33
Ursprungligen av jonasn:

Bra tips! Det är en bra kamera i schysst format!

Tack . Sant, litet format men ändå kraftfull med sin vridbara skärm som jag dreglar lite efter.

Mycket kamera för pengarna kan jag lova.

Har någon erfarenhet av kameran ?

Någon annan som kommer att slå till

Nu blev jag ju också sugen...!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-08 16:04
Ursprungligen av Capeman:

Nu blev jag ju också sugen...!

hehehe.. ledsen var inte min mening eller kanske det var det

Jag fick 3000 kr utan problem för min E-450 Capeman. Såldes på knappt 1 timme.

Byt upp dig nu !! I morgon kan det vara försent.

E-620 så mycket mer .. Framförallt riktig bildstabilisering inbyggd. vridbar skärm , vassare autofokus, nästan en gratis extern miniproffs blixt.....mmmmmmmm ska jag fortsätta.... hahahaha...

ohhh Hallå allihopa. Olympus är ingen duvunge dom har erfarenhet från kamera byggen. Inte bara nikon och canon som gäller.

jisses va glad man blir när man fyndar man blir som barn sätter verkligen fart på endorfinerna

Elgiganten är bäst, i alla fall idag i morgon är en annan dag

Senast redigerat 2010-09-08 16:19

Jag med :)=

Jag har ju också en E-450, men det här var ju en riktigt bra deal. Vad är det med alla dessa sänkta priser på Olympus DSLR? Lägger de ner serien till förmån för micro 4/3?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-08 16:35
Ursprungligen av Capeman:

Jag har ju också en E-450, men det här var ju en riktigt bra deal. Vad är det med alla dessa sänkta priser på Olympus DSLR? Lägger de ner serien till förmån för micro 4/3?

Kan ju mycket väl vara så. Har inte läst om det i alla fall. Personligen tror jag inte det i E-620s fall. Möjligen nya modeller på G. Men vad vet jag .

I Elgigantens fall så kör dom sin VIP grej ett par timmar ibland, eller tills lagret är slut.

Förra veckan köpte jag en Canon PowerShot A3000 IS med uppladdningsbart lithium batteri för 495 kr fick ett VIP mail ifrån Elgiganten hehehehe... 15 minuter efter mitt inköp var priset 1290 kr igen.

Elgiganten - Canon PowerShot A3000 IS

VIP kund hos Elgiganten kan någon slå det

Men var inte oroliga jag "vippar" er när nått intressant dyker upp i lådan

ett litet utdrag från en recension från en nöjd användare:

"Att fota med Olympus istället för "de stora" Canon/Nikon är lite som att äga Macintosh istf PC, man känner sig lite som en underdog. Och precis som Mac går Olympus ibland främst i ledet med uppfinningar som de andra tar efter. Själv fick jag anledning att prisa Olympus direkt efter att jag köpt min E-620. Jag köpte begagnat och det fanns ingen garanti kvar, så jag blev smått knäckt när jag upptäckte ett par fula vita pixlar i alla bilder. Fel på sensorn, tänkte jag, och såg framför mig att genast tvingas skicka in kameran på dyr service. Men nej: Olympus är ensamma om automatisk pixelmappning! Det var bara att välja i menyn, så "lagade" kameran felet på några sekunder. Hade inte gått med någon av konkurrenterna"!

Senast redigerat 2010-09-08 16:50

Det bidde en 620 här med.... Får se om jag säljer av Canon grejerna när jag testat... !

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-08 20:41
Ursprungligen av lilledanne:

Det bidde en 620 här med.... Får se om jag säljer av Canon grejerna när jag testat... !

Grattis

se om vi kan utbyta lite tips senare när vi börjar knäppa.... vore skoj hoppas vi blir fler som faller för frestelsen ....

Jag slog också till nu hahaha. Man är rätt hagalen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-09 09:39
Ursprungligen av Capeman:

Jag slog också till nu hahaha. Man är rätt hagalen.

Toppen Välkommen i klubben Capeman hoppas vi blir fler .

Jag har stora förhoppningar på denna kamera att den ska leda mig in lite djupare inom fotografering. Men till syvende och sist är det upp till mig att släpa med mig kameran när jag är på språng oavsett kamera. Olympus kamera har jag känsla för, gillar att den är lite olik Nikon eller Canon lite kompaktare lättare.

Pixelmappning mmmmm känn på det ordet jag får gåshud.........

Tog du blixten oxå

såg att CyberPhoto - Digitalkameror, videokameror och fototillbehör. Personlig service på nätet! tog 7490 kr för samma paket så jag tror inte vi har gjort en dålig affär från något perspektiv.

Japp, jag tog blixten också. För 390,- fanns det ju ingen anledning att inte ta den. Fraktfritt blev det visst också.

Nä, jag tror det här blir kanonbra. Nu ska jag bara avyttra E-450 också.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-09 09:50

Olympus E-620 ska visst ha "dubbelexponering" oxå. Inget speciellt kanske men för mig är det ett minne. Kanske alla system kameror har dubbelexponering nikons -canons ?

Vann en fototävling (dubbelexponerat kort) med min första analoga system kamera en Chinon CE-4 någon som kommer ihåg den kameran

Alla mina kompisar hade dyrare Nikon kameror jag hade min Chinon "en enögd spegelreflex" hehehehehehe...

Tror att jag har kvar kortet eller negativet, ska ladda upp det så får ni se om ni vill. Det var färglada höst björkar och solens ljus i en cool kombination som gav mig segern. :"> konkurrensen kanske inte var så hård men det var ett minne för livet för mig.

Tro det eller ej, men jag hade en Chinon CS-4 som jag "ärvde" av min far. Den tog riktigt bra foton, men till slut (på 90-talet tror jag) lade exponeringskontrollen av.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-09 11:34
Ursprungligen av Capeman:

Tro det eller ej, men jag hade en Chinon CS-4 som jag "ärvde" av min far. Den tog riktigt bra foton, men till slut (på 90-talet tror jag) lade exponeringskontrollen av.

hehehehe. världen är liten ibland.

grejerna har anlänt. snabb leverans elgiganten. plockade precis upp dom.

Har inte tid nu att testa hör av mig senare.

Och min kom idag! Tyvärr kommer jag knappt att hinna öppna kartongen förrän framåt söndag...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-10 15:02
Ursprungligen av Capeman:

Och min kom idag! Tyvärr kommer jag knappt att hinna öppna kartongen förrän framåt söndag...

samma här söndag, vore bussigt om du kunde berätta var jag hittar dubbelexponeringsknappen om du finner den före mig.

jag och manualer är inte riktigt vänner

hoppas på lite sol under helgen typiskt att det mulnat på här i Göteborg just när jag ska ut och plåta tar kanske en sväng till botaniska trädgården.

Blir spännande

CUBEIS:Varför har du redan lagt ut din E-620 på Tradera? Kör du bara Köp & Sälj-principen nu? Var du aldrig ute efter en DSLR?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-20 18:18
Ursprungligen av Capeman:

CUBEIS:Varför har du redan lagt ut din E-620 på Tradera? Kör du bara Köp & Sälj-principen nu? Var du aldrig ute efter en DSLR?

Fick köpa en begagnad Nikon D90 av min bror han har uppgraderat. Fick med ett extra objektiv det vägde tungt. Tillbehör kostar pengar.

Kände att Olympus var lite begränsad med objektiv, tex. Sigmas utbud är större till Nikon.

Annars var Olympus kameran en bra kamera för dom pengarna och har hamnat högt upp i stora tester.

Tog bort annonsen på tradera så oroa dig inte. Sålde den på annat håll.

Senast redigerat 2010-09-20 18:29
1
Bevaka tråden