Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Överföra slumpmässiga mp3 till iPhone

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2010-10-09 19:36

Jag har suttit och försökt hitta ett sätt att få helt slumpmässigt överförda mp3:or till min nya iPhone 4, men inte lyckats, eftersom jag har mer än 32 gig som iPhonen kan ta.

Det närmaste jag kommer är att välja Synkronisera musik med Markerade spellistor, artister, album och genrer förbockad och Fyll automatiskt ledigt utrymme med musik förbockad.

Det som händer då är att den visserligen tycks välja fritt, men den väljer hela album valfritt när jag önskar att den hade valt valfria låtar från hela min samling istället.

Dessutom undrar jag om det i förväg går att bestämma hur mycket av utrymmet i den som ska gå till musik? Nu ser den ut som om den väljer att, som sig bör med tanke på valet, att fylla upp hela mobilen upp till det är ca en halv gig kvar av utrymmet.

Visserligen vill jag ha mycket musik men några gig vill jag gärna ha ledig till annat, inte minst foton.

Jag utgår från att jag naturligtvis kan plocka bort låtar manuellt efter synkroniseringen är avslutad, men det vore ju bra om det gick att bestämma i förväg.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2010-10-09 19:39

(Jag har Mac föresten för den som undrar )

Varför inte bara bocka för "Hantera Musik och Video manuellt" på sammanfattningssidan, den första, när du markerat din iPhone i enhetslistan till vänster i iTunes?

Sen kan du ju själv dra-släppa den musik du vill till din iPhone. Enskilda låtar, ett eller flera album (bara att markera flera och dra allt i samma veva) eller vad du nu vill.

Dr Tinnitus

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-09 20:53
Ursprungligen av iggy:

Jag har suttit och försökt hitta ett sätt att få helt slumpmässigt överförda mp3:or till min nya iPhone 4, men inte lyckats, eftersom jag har mer än 32 gig som iPhonen kan ta.

Det närmaste jag kommer är att välja Synkronisera musik med Markerade spellistor, artister, album och genrer förbockad och Fyll automatiskt ledigt utrymme med musik förbockad.

Det som händer då är att den visserligen tycks välja fritt, men den väljer hela album valfritt när jag önskar att den hade valt valfria låtar från hela min samling istället.

Dessutom undrar jag om det i förväg går att bestämma hur mycket av utrymmet i den som ska gå till musik? Nu ser den ut som om den väljer att, som sig bör med tanke på valet, att fylla upp hela mobilen upp till det är ca en halv gig kvar av utrymmet.

Visserligen vill jag ha mycket musik men några gig vill jag gärna ha ledig till annat, inte minst foton.

Jag utgår från att jag naturligtvis kan plocka bort låtar manuellt efter synkroniseringen är avslutad, men det vore ju bra om det gick att bestämma i förväg.

Väljer den verkligen hela album?
Jag använder "senast tillagda" och sätter en gräns på hur mycket den får fylla upp och jag tycker det blir ganska slumpmässigt per låt.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2010-10-09 20:56
Ursprungligen av zappee:

Väljer den verkligen hela album?
Jag använder "senast tillagda" och sätter en gräns på hur mycket den får fylla upp och jag tycker det blir ganska slumpmässigt per låt.

Så vitt jag kan se så väljer den hela album. Men jag kanske bara kollat 4-5 stycken.

Var sätter man gränsen för hur mycket den får fylla upp? Jag kunde bara hitta att den fyller upp vad utrymme som är kvar.

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-09 20:57
Ursprungligen av iggy:

Så vitt jag kan se så väljer den hela album. Men jag kanske bara kollat 4-5 stycken.

Var sätter man gränsen för hur mycket den får fylla upp? Jag kunde bara hitta att den fyller upp vad utrymme som är kvar.

På spellistan, högerklicka och redigera smart spellista. Där kan du se göra massa val, t.ex. begränsa.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2010-10-10 07:27
Ursprungligen av zappee:

På spellistan, högerklicka och redigera smart spellista. Där kan du se göra massa val, t.ex. begränsa.

Tack! Det löste problemet i stort, utöver att iTunes kraschade under överföringen... Hoppas det klarar det den här gången.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2010-10-09 20:54

För att det blir bättre variation och snabbare utfört om den själv väljer ut t ex 25 gig valfri musik än att jag ska leta upp och markera 6000 låtar eller så.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2010-10-10 07:46

Nähä precis som förra gången så kraschar iTunes efter drygt 2000 låtar/6.7 gig.

Borde kanske skapa en egen tråd för det men har någon här någon tanke eller idé om vad man kan göra?

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-10 09:49
Ursprungligen av iggy:

Borde kanske skapa en egen tråd för det men har någon här någon tanke eller idé om vad man kan göra?

Hm, jag har ungefär samma inställning.
Testa installera om iTunes.

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-10 11:01
Ursprungligen av iggy:

Kanske beror det på att en låt är trasig eller fattas i biblioteket.

//Rob

• Medlem
  • Älmhult
  • 2010-10-10 11:03
Ursprungligen av Robo-X:

Kanske beror det på att en låt är trasig eller fattas i biblioteket.

//Rob

Kan man på något sätt lista ut vilken låt det handlar om isf så den kan plockas bort?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-10-10 13:21
Ursprungligen av iggy:

Kan man på något sätt lista ut vilken låt det handlar om isf så den kan plockas bort?

Kör med hälften-hälftenprincipen.
Har du ca 2000 låtar, välj hälften av dem och lägg in dem. Gick det bra tar du hälften av de resterande. Gick det inte bra tar du hälften av det du testade först. Fortsätt så tills du har hittat vilken låt det är.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2010-10-10 13:33
Ursprungligen av Robo-X:

Svårt att säga det kanske står i loggen i konsol progreammet.

Jag testade själv och lade precis upp en random smart lista med 5GB låtar till min iPhone 4 utan några problem.

//Rob

Hur hittar man den loggen? Får pinsamt nog erkänna att jag inte ens vet hur jag hittar Kontollprogrammet...

Ursprungligen av kenjon:

Kör med hälften-hälftenprincipen.
Har du ca 2000 låtar, välj hälften av dem och lägg in dem. Gick det bra tar du hälften av de resterande. Gick det inte bra tar du hälften av det du testade först. Fortsätt så tills du har hittat vilken låt det är.

Är ca 6 000 låtar i mappen som var tänkt att gå in på iPhonen men det kan nog vara värt ett försök vad det lider även om det tar en stund.

• Medlem
  • Värnamo
  • 2010-10-10 14:04
Ursprungligen av iggy:

Hur hittar man den loggen? Får pinsamt nog erkänna att jag inte ens vet hur jag hittar Kontollprogrammet...

Systemmeddelanden i Verktygsprogram.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2010-10-10 14:49
Ursprungligen av kjnoren:

Systemmeddelanden i Verktygsprogram.

Det enda jag hittade i konsolloggen var från 2008 så jag tror inte det fanns ngt där.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-10-10 10:10

Jag har sedan iPhone 3G kom kör 13GB slumpade låtar till min 16GB iPhone. Jag har för mig att det var ca 2200 låtar (uppenbarligen långa/stora jämfört med iggys). Kör huvudsakligen på en MacBook Air Rev A.

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-10 13:21

Svårt att säga det kanske står i loggen i konsol progreammet.

Jag testade själv och lade precis upp en random smart lista med 5GB låtar till min iPhone 4 utan några problem.

//Rob

1
Bevaka tråden