Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adium 1.4 släppt!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är Adium 1.4 släppt!

We are thrilled to announce the release of Adium 1.4, the culmination of an epic two years of development effort. This release features Twitter and a significantly better experience in group chats – including support for IRC. It’s jam-packed with hundreds of other new features and bug fixes, too. Adium 1.4 now requires Mac OS X 10.5.8 or higher.

The contact list now supports contacts in multiple groups and instant searching in any configuration. This update also brings a better authorization window, updated and revamped message styles, new customization options, an updated version of libpurple, faster launch time, less memory usage, and better performance are just the tip of the King Elder iceberg. The full, staggering list of enhancements and bug fixes may be found in the full list of changes.

This is definitely our best release yet, and just think of what’s to come!

Läs mer: Adium - Blog » Adium 1.4 has hatched

Ladda ner: Adium - Download

Om man blir förvånad över att många kontakter hamnar i flera grupper i 1.4 så är det "by design". Det är en av de nya finesserna, alltså att man kan ha en och samma kontakt i flera grupper. Dock verkar det som att när man går från 1.3 till 1.4 så hamnar vissa kontakter i flera grupper.

Man fixar det genom att ta Visa info på en kontakt (genom höger/ctrl-klick) och sedan i fliken längst till höger väljer vilka grupper kontakten ska ligga under, för respektive konto man använder.

  • Medlem
  • 2010-10-31 22:14

Funkar fortfarande inte med vår jabberserver från 1946. Snart ska den dock kastas ut.

  • Medlem
  • 2010-11-01 09:35
Ursprungligen av Baron:

Funkar fortfarande inte med vår jabberserver från 1946. Snart ska den dock kastas ut.

Jo, nu fungerar den, när jag är "inne i huset".

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-10-31 23:41

Äntligen. Känns redan "snappier".

  • Medlem
  • 2010-11-01 09:41

Fortfarande inget webkamerastöd? Tyckte att det var en av sakerna de lovade för länge sedan...

Ursprungligen av Korsriddaren:

Fortfarande inget webkamerastöd? Tyckte att det var en av sakerna de lovade för länge sedan...

Det är ett jätteprojekt om är väldigt svårt att ro i hamn med frivilliga utvecklare. Se bara på 1.4 som tog en himla tid på grund av brist på tid och få utvecklare.

Såhär skriver de på wikin:

We would love to see audio and video chat in Adium. However, Adium severely lacks manpower and this makes a difficult problem that much harder.

Läs mer: VoiceAndVideo

Här är en text om Pidgin och video/ljud: Adium - Blog » Pidgin introduces support for Audio and Video Chat in 2.6.0; what about Adium?

  • Medlem
  • 2010-11-01 11:19

Jag har en liten grå kvadrat som snurrar på min dockikon, vad är det?

Nu är 1.4.1 ute:

Detta lät intressant:

Support for MSN direct connections, enabling faster file transfers and faster retrieval of custom emoticons and buddy icons

Ursprungligen av Capeman:

Support for MSN direct connections, enabling faster file transfers and faster retrieval of custom emoticons and buddy icons

Jag har inte hunnit testa detta ännu, men det verkar helt klart väldigt intressant. Att skicka filer på MSN via Adium har ju inte varit annat än en stor plåga hittills.

1.4.1 fixar även en ICQ-bugg, de var väldigt snabba, typ två dagar efter att problemen med ICQ:s autenticering började.

Evan Schoenberg beklagade sig dock lite över 1.4.1: My only regret about Adium 1.4.1's release is that Adium 1.4's downloads were cut off 30,000 shy of the 1 million mark.

Jag testade just filöverföringen i Adium igår och det kändes precis lika långsamt som vanligt, tyvärr.

Ja, den känns inte så kul när man kan köra med typ 6 MByte/s med iChat (beroende på lina förstås, men det är hastigheter jag kommit upp till mot andra).

1
Bevaka tråden