Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X hänger sig efter uppstart?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-16 23:40

Hejsan.

Plötsligt idag när jag satt vid datorn hängde sig OS. Startade om och efter någon minut fick jag samma problem. Nu händer detta varje gång jag startar om och går inte heller att starta upp OS X instalationsskiva. Datorn startar då om hela tiden utan att komma nånstans.

Har någon nått tips om vad jag kan ta mig till eller vad problemet nan vara??

Om du inte kan boota från OsX skivan (CD/DVD) genom att hålla in C under uppstart så skulle jag börja med att kolla RAM-minnena. Ta ur dom och prova med ett i taget, eller om du har möjlighet, med andra (passande) minnen. Vad är det för en Mac du har? Det kan givetvis vara mycket annat också...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-17 09:06

Har en två år gammal macbook(aluminium men inte pro) 13" 2,1 GHz med nyligen insatta 2x2 GHz minnen.

Provade sätta tilbaka gamla minnena, provade minnena en och en även på olika slots men inget förbättrade situationen...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-17 19:03

Har du provat hardware test och den visar inge problem.

Satte in en gammal version med Time Machine och efter det så kommer ja inte in i OS överhuvudtaget. Kommer en "greyscreen" som uppmanar mig att starta om datorn och så kommer samma ruta igen...

Någon som har något tips om vad som kan vara fel? Hårdskivan?

  • Medlem
  • 2010-11-20 01:04

Prova starta i felsäkert läge (håll inne shift vid uppstart) och om detta funkar reparerar du behörigheterna och startar om. Funkar inte detta gissar jag på att det är din hårddisk som packat ihop.

1
Bevaka tråden