Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VMware Fusion & Win 7 - problem vid migrering.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Partille
  • 2010-11-19 10:30

Jag får problem när jag skall migrera över min pc med windows 7 till macen, med hjälp av VM ware Fusion 3.1.1. Trots att brandväggen är avstängd (på pc:n också, för säkerhets skull) så kommer det ett felmeddelande:
An error occurred while creating the virtual machine. If you have enabled System preferences -> Security -> Firewall, disable the firewall while migrating your PC.

(Bifogar en skärmdump på felmeddelandet)

Detta trots att alltså båda brandväggarna är avstängda, datorerna är inloggade på samma nätverk, och så vidare. Jag har connectat dem med inloggning, admin-lösen på pc:n, och allt tänkbart. Båda datorerna är inloggade med admin-konton.

Någon som känner igen och har en lösning?

/ David

Du går kanske via en router som har brandvägg påslagen eller stängda portar?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-11-19 11:13

Kör vCenter Converter och konvertera den fysiska maskinen och sen tar du in den till Fusion.
VMware vCenter Converter, Convert Physical Machines to Virtual Machines

  • Medlem
  • Partille
  • 2010-11-19 13:09

Jesper: kan vara så, men jag tror att jag har öppnat och testat det också.

Jetwash: låter som en plan! Skall testa det.

  • Medlem
  • Partille
  • 2010-11-19 13:50

Nu körde jag VMware converter, och skulle konvertera maskinen till sig själv, för att sedan importera denna i mac:en. Men konverteringen tar stopp vid 2%: VMware Converter agent system error.
Har testat med lite olika inställningar, men den stannar hela tiden på 2%.

Kan det vara problem att klona datorn till sig själv? Borde inte vara det. Man får iofs. frågan, men det är väl mer för att säkerställa att man verkligen vill göra så.

1
Bevaka tråden