Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes börjar spola av sig själv.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2010-11-19 20:30

Alltså detta börjar bli ruskigt irriterande. Jag har ca 20 års erfarenhet av Mac. Jag personligen hoppade på Mac-tåget då PowerPC gjorde sitt intåg på marknaden genom en ruskigt snabb PowerMac 6100. Vid varje uppdatering från Apple så har jag tryckt uppdatera samma sekund som det blivit officiellt att uppdateringen finns tillgänglig. Har aldrig haft några som helst problem.

Nu börjar dock iTunes gå mig på nerverna. Ibland funkar det skitbra och ibland börjar programmet spola i en låt. Vi snackar en spolning på 20 x uppspelningshastigheten. Ibland så hoppar den helt sonika fram 3 låtar mitt i uppspelningen av en annan låt. Ibland börjar iTunes plötsligt spela första låten i spellistan.

Först trodde jag att jag på något sätt lyckats blanda ihop lite olika tangentbordskommandon så att när jag tryckte på t ex F3 för att se alla fönster så bytte iTunes låt. Men så är inte fallet. Jag behöver inte ens sitta vid datorn för att iTunes plötsligt ska byta låt eller börja spola i pågående låt. Jag har SizzlingKeys installerat och därför misstänkt jag att den senaste versionen där kanske inte är kompatibel med senaste iTunes, men samma fenomen förekommer med SizzlingKeys avstängt. Dessutom har det här inträffat lite då och då under ganska lång tid, långt innan iTunes 10 i alla fall. Bara under tiden jag skrev denna text började iTunes spola i 2 låtar och hoppa över en tredje, och det bara i de två första styckena. I det här tredje stycket har inget skett med iTunes. Det är det som gör det ännu sjukare. Ibland funkar det hur bra som helst i flera veckor. Sedan blir det nästan snudd på omöjligt att använda det alls för det spolar och hoppar hej vilt.

Så jäkla sjukt. Jag hittar inget som helst samband. Att det sker när jag inte sitter vid datorn gör att jag fullständigt ger upp. Vad kan det vara? Några idéer? Eller förslag? Jag har provat allt... tror jag.

NU! Nu hände det igen. iTunes spelar 3 sekunder sedan byter den till nästa låt. Jag pausar iTunes och trycker play igen. Den spelar 3 sekunder igen sen byter iTunes låt igen.

Fan, det känns som om en snorunge skulle stå med en fjärr över axeln på mig och garva läppen av sig. DET FINNS INGA FJÄRRAR I RUMMET ENS!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2010-11-19 20:52

Jag lyckades filma eländet. Då denna film spelas in rör jag inte datorn.

YouTube - iTunes lever eget liv.

Kanske ska tillägga att jag stängt av IR-mottagaren i säkerhetsinställningarna också.

Jag tror jag döööööör!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2010-11-19 21:14

Tusan... nu har jag levt med detta i flera veckor. Plötsligt får jag en snilleblixt. Jag drar ut tangentbordssladden. Kör 5 minuter... inget händer. Stoppar i sladden. iTunes byter låt direkt.

Jag blåser något så fruktansvärt ner mellan springorna vid F9-tangenten. Nu har jag spelat musik i 10 minuter utan avbrott. Kan det varit så enkelt?

Fortsättning följer.

Precis vad jag tänkte föreslå när jag läste ditt första inlägg, sen såg jag att du redan kommit på det. Antagligen har du hittat ditt problem.

1
Bevaka tråden