Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Komma i gång med SDL

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-22 10:49

Hej,

Sökte efter SDL och någon "kom-i-gång" tråd men fann bara en väldigt gammal (och som inte besvarade mitt problem)

Det är så att jag har kommit igång med SDL i min c/c++ kurs. Jag har laddat hem en runtime samt development libraries och följt anvisningarna. Problemet är att det överensstämmer inte med hur mina mappar/namn ser ut.

På lazyfoo.net står det följande;

You'll need to download both the runtime and developers packages.

2)Open up the runtime package. Copy the SDL.framework folder to /Library/Frameworks.

2)Open up the developer package and go inside of the XcodeTemplates folder. Go inside of the TemplatesForXcodeSnowLeopard and copy the set of folder inside of it. Go to /Library/Application Support/Developer/Shared/Xcode/Project Templates/Application and paste the set of folders inside here. If the folder does not exist, create it.

3)Start up XCode and create a new XCode project. Select SDL Application, which should be under User Templates > Application.

Xcode ligger i Developer som ligger direkt när jag öppnat disken. Den ligger alltså INTE under Application Support och innehåller inte heller samma mappar som det står i guiden. Jag är helt nollställd och vet inte hur jag ska få ordning på detta. Det finns inte så många i min klass med just Mac som kan hjälpa mig så jag hoppas såklart någon här på 99.se kan göra det i stället.

Vänligen
Marcus

Så det finns ingen "/Library/Application Support/Developer"?

I så fall får du nog skapa mappar så att den där sökvägen funkar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-22 11:34

Nej den låg inte där utan i stället under SystemDisk/Developer. Hur som helst har jag fått det att fungera nu tack vare en video på YouTube och då såg det precis ut så som för mig. Jag vet inte om jag bara var trött och såg i syne.. men nu fungerar allt i alla fall. Får upp SDL i Xcode och jag är nöjd :).

1
Bevaka tråden