Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Annat sätt än en omstart för att släppa minnet?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet att det disskuterats en hel del om ram minne , hur det funkar osv.
Min imac har 4 gb och efter en dags användning utan någon speciell användning så är mitt ram minne slut och börjar skriva till hårddisken vilket resulterar i att det blir slött att använda den t.o.m till surf.
Omstart är ett alternativ men det måste finnas bättre sätt att komma tillrätta med detta problem.
Har övervakat aktivitetshanteraren och ser inga program som ligger och äter minne.
Kan någon hjälpa mig ?

Jag har ändrat trådens rubrik. Försök alltid att sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om. "Ny med mac..." säger inte ett dugg om vad tråden handlar om.

/Mod

Minne skall inte vara fritt och ledigt.
Det skall användas, ledigt skall fyllas upp med cashade saker osv.

OSX sköter det här på så bra sätt som det kan.

Jag tycker du har för lite fysikt ram i burken, kör du tunga program, bygg då ut det till minst 8.

Behöver du starta om, är det ngt som är fel.

Ursprungligen av Scuderia:

Jag vet att det disskuterats en hel del om ram minne , hur det funkar osv.
Min imac har 4 gb och efter en dags användning utan någon speciell användning så är mitt ram minne slut och börjar skriva till hårddisken vilket resulterar i att det blir slött att använda den t.o.m till surf.
Omstart är ett alternativ men det måste finnas bättre sätt att komma tillrätta med detta problem.
Har övervakat aktivitetshanteraren och ser inga program som ligger och äter minne.
Kan någon hjälpa mig ?

Ta gärna screenshot på din aktivitetshanterare. Om "Page outs" är betydligen lägre än "Page ins" så betyder det normalt att minnet räcker till. Har man grymt höga page outs så är det bara att köpa mera minne som gäller..

1
Bevaka tråden