Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Back to 99mac

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Björnström:

En liten reflektion: Det är ingen som ens har kommenterat beslutet att "slå ihop" sajten mot en inriktning och att återgå till 99mac varumärket till 100%. Kändes det helt naturligt?

99mac känns rätt. Fast adressen borde givetvis vara 99mac.se. Vad betyder 99.se?

Ursprungligen av Striberger:

99mac känns rätt. Fast adressen borde givetvis vara 99mac.se. Vad betyder 99.se?

99mac.se fungerar också. 99.se är en sjysst domän och var ju tidigare ett paraply för 99ipod, 99musik, 99web o s v.

Ursprungligen av Capeman:

99mac.se fungerar också. 99.se är en sjysst domän och var ju tidigare ett paraply för 99ipod, 99musik, 99web o s v.

Jo, jag känner till bakgrunden. Den var ett schysst domännamn, men nu känns det konstigt att använda 99.se till en site som heter 99mac.se.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2010-12-03 22:15

Bra jobbat... ni är värda en ledig helg
99mac känns helt rätt, men bra att ni behåller adressen 99.se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-03 22:37
Ursprungligen av ;:

Grattis - kul med förnyelse; speciellt i kombination med att gå tillbaka till 'rötterna' (nåja - vi som har varit med från allra första början känner både igen oss...och inte)! Är fortfarande fascinerad över att ni har behållit den bruna färgen (jag tjattrade om detta redan 2004, men ni står på er envist)...

Hursomhelst; en lyckad 'transformering' och all heder åt allt arbete som lagts ned till att kunna genomföra detta - ett bevis nog på ett mycket levande forum för oss mac-addicted!

Ursprungligen av Clavius:

Grattis - kul med förnyelse; speciellt i kombination med att gå tillbaka till 'rötterna' (nåja - vi som har varit med från allra första början känner både igen oss...och inte)! Är fortfarande fascinerad över att ni har behållit den bruna färgen (jag tjattrade om detta redan 2004, men ni står på er envist)...

Sjukt kul att se gamla "godingar" som Clavius titta fram här

Ursprungligen av Striberger:

Jo, jag känner till bakgrunden. Den var ett schysst domännamn, men nu känns det konstigt att använda 99.se till en site som heter 99mac.se.

Vi har snackat jättemycket om det här sista veckorna och hur man än vrider på det så är tvåtecken-domänen 99.se så bra att vi inte vill byta.
Har ni åtminstonde noterat att vi döpt om indexfilen till 99mac?
http://www.99.se/99mac

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-03 23:54
Ursprungligen av Björnström:

Sjukt kul att se gamla "godingar" som Clavius titta fram här

Tack för den!
Viktigt att alltid behålla 'kärnverksamheten' och kontinuiteten i allt man gör...
Det har ni - all respekt för bra ledarskap, Björnström!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-04 20:54

Elegant, snyggt och stilfullt! Grattis!

Ursprungligen av ;:

Mycket bra!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-12-03 23:37
Ursprungligen av ;:

Trevlig uppdatering! Bra jobbat.

mycket najs. Nu ska man bara bli van vid det nya utseendet. Men det känns mycket bra. Kommer kännas klockrent när iPhone-appen finns tillgänglig

Ursprungligen av ;:

gillar verkligen nya looken, känns modernare än något annat forum, och vi som "mac-talibaner" bör ju gå i bräschen vad gäller funktion och design.. en helt klart "macig" uppdatering... så jag trycker på den stora "GILLA!" knappen

Ursprungligen av ;:

Gillar verkligen att det står 99mac igen.. Har saknat det! Och våga inte byta ut den bruna färgen!

//Stefan

Kommer tapeten också tillbaka?

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Gillar verkligen att det står 99mac igen.. Har saknat det! Och våga inte byta ut den bruna färgen!

//Stefan

Vi har faktiskt haft 99mac logga i ett år nu Bruna färgen är helig!

Ursprungligen av Striberger:

Kommer tapeten också tillbaka?

99musik tog tapeten med sig när dom stack!
99musik

Ursprungligen av Björnström:

99musik tog tapeten med sig när dom stack!
99musik

Attans Det hade varit sååå trevligt med tapeten igen.

Jag känner tyvärr att jag måste gå mot strömmen och säga att jag inte tycker om det nya utseendet. Jag är visserligen konservativ av mig, men jag tror inte att det enbart beror på det. Jag finner tyvärr 99 alldeles för rörigt och förvirrande nu. Tyvärr. Jag finner inte längre någon harmoni i sidan.

Detta har inneburit att jag numera drar mig för att surfa in på 99, från att tidigare ha varit här inne flera gånger per timme.

Ursprungligen av ;:

Riktigt snyggt! Bra jobbat!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-12-05 10:35
Ursprungligen av ;:

Bra jobbat, en eloge till alla som jobbat med detta!

Ursprungligen av klarabara:

Jag gillar _verkligen_ ambitionen men jag måste säga att det är så mycket info överallt.. ojoj vad mycket text och information som står överallt! Under "Senaste i forumet" kan jag läsa hela inlägg, varför?

Vad är poängen med att sätta en bra rubrik om man ändå ska läsa halva (eller hela) frågan redan från start? Kan det vara en lösning att man ser när tråden skapades när man klickat på den?

Vill tillägga att jag fortfarande älskar det här forumet, det är därför jag bemödar mig berätta vad jag tycker.... kram!

Hej!

Kolla in tråden i feedback där vi samlat alla önskemål inför nästa uppdatering som kommer i nästa vecka. Superbra med feedback - utan era önskemål skulle vi aldrig kunna bygga den "perfekta" sajten. Läs mer här:
http://www.99.se/feedback/282840-kanda-fel-problem-osnyggheter-i-99mac-v4-0-a-2.html#post1953142

Utvecklarna jobbar kontorstid som dom flesta andra så imorgon bitti går vi igenom önskemålen, prioriterar backlog och börjar fixa av grejerna i turordning. Om det är akuta problem så kan det bli en "hot fix" direkt på sajten men det gäller mest säkerhetsrelaterade grejer.

Annars är det en "deploy" per sprintvecka (mycket utvecklarsnack nu) som gäller. Baserat på den feedback vi fått hittills uppskattar jag att vi hinner med allting i nästa sprint. Med andra ord - håll ut lite till så är det fixat snart

kram på dig också

Martin

  • Medlem
  • 2010-12-05 19:24
Ursprungligen av ;:

Blekt och sämre kontrast tycker jag.

Bevaka tråden