Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Storlek på projekt från i Movie11 till iDVD

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Håller på att redigera 720-film i iMovie 11 från vår resa i Asien som var på 10 veckor. Det rör sig om så mycket material att det kommer att bli flera olika DVD:er. Det redigerade materialet ska så småningom ska exporteras till iDVD för att brännas på skivor - antingen enkla eller double layer. Eventuellt kommer jag även att göra något enklare bildspel i iDVD också och ha på skivorna så det finns både rörligt och stillbildsmaterial från samma period på samma skiva.

I iDVD kan man ju se hur stort ett projekt är men det kan man inte i iMovie och därför undrar jag vad som är "max"/"lämplig" längd på filmerna så att man kan använda den högsta kvaliteten i iDVD.

  • Oregistrerad
  • 2010-12-04 19:26

Single Layer:
1 timme på DVD = bra.
2 timmar på DVD = OK.
3 timmar på DVD = tja...är ursprungsmaterialet bra och det inte är för mycket brus/rörelse/panos/tilt/explosioner/klusterytor(hav t.ex.)/etc - kan accepteras för private family use.
4 timmar på DVD = nono.

Double Layer antar jag blir samma tabell gånger två. Tack!

Följdfråga: om man gör bildspel i iDVD så tar de en viss tid beroende på antal bilder och hur länge man väljer att en bild ska visas (ex 248 bilder 3sek/bild ingen övergång landar på 12 min och 48 sekunder). Fungerar denna tid för bildspelen på samma sätt - alltså att ett bildspel på en kvart motsvarar en film på en kvart - alltså ungefärligt. Vet inte om det är någon skillnad på om man använder övergångar mellan bilderna t ex "lös upp" jämför med om man bara väljer att visa bilderna en viss tid och inte har någon upplösning?

1
Bevaka tråden