Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Findern läser igenom hela filen

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-12-14 00:02

Upptäckte av en händelse att findern läser igenom hela filen när man markerar den. Eller kanske är mer rätt att säga den filer som quicklook har stöd för, enligt min observation.

ok, till problemet:
När jag markerar en film på min server så ser jag hur min nätverkstrafik ökar på servern från 0 till 2-300 mbit. När jag avmarkerar filen så går den ner i botten. Provade att låta den så och läsa ett tag och den slutade så småningom.
Detta händer inte när man markerar en dmg-fil, utan endast videofiler, har inget annat stort att prova på.

Min teori är att quicklook förbereder sig för att spela upp filen, men jag har inte hittat något sätt att stänga av quicklook, eller begränsa vilka filer den ska kunna öppna.

Någon som vet nått om detta eller vet hur man kan komma runt problemet.

Prova att ändra Finder-inställningar, och slå av förhandsvisning av symboler.

Om du vill att quicklook bara ska ignorera filmer men fortsätta att förhandsvisa andra filer som vanligt kan du prova att flytta filen /System/Library/Frameworks/QuickLook.framework/Resources/Generators/Movie.qlgenerator

Du kommer antagligen behöva ange lösenord. Filen riskeras att dyka upp igen vid nästa systemuppdatering.

1
Bevaka tråden