Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa kalender på svenska.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har suttit och skapat en kalander i iphoto 11 som jag tänkte ge bort. Hittade en snygg design och sen körde jag stenhårt och fixade ihop en snygg kalender som blev kalas.
När jag senare skulle lägga in lite födelsedagar etc så såg jag att månadernas namn och även veckodagarna var på engelska.
Någon som vet hur man fixar det om det ens går?
Jag har eng som första val på min dator och trodde att de kanke kunde va de som spökade men det verkar inte så då jag ändrade till sve och startade om = svenska menyer osv men inget ändrades i kalender och inte heller när ja testade att göra en ny kalender så blev det svenska.

Tips mottages.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-12-14 19:18

Har du testat alla inställningar i Systeminställningar > Språk och text, finns ju en hel del som man kan ändra till svenska format?

Mina kalendrar blir helsvenska.

Hittade det.
Förut hade jag bara ändrat språket från engelska till svenska men när jag gick vidare så kunde jag även ändra format till svenska. Förut har det stått "Svenska (engelska)" så jag har inte tänkt på det men nu ändrade jag till bara "svenska" och vipps så var min kalender på svenska.
Tack!

1
Bevaka tråden