Hej, jag funderar på att börja använda Wordpress.org till mitt företags webbsajt när jag ändå ska designa om allt från grunden. Har ingen erfarenhet varken av dem eller andra bloggverktyg. Har inte tänkt blogga (har aldrig bloggat), men tänker använda Pages för att lägga upp info och portfoliobilder etc. Har läst att det blir allt vanligare för företagare att utnyttja Wordpress för att lätt kunna lägga till olika moderna funktioner, istället för att själv koda och designa en vanlig fristående sajt som jag gjort tidigare... Min html-kunskap är tio år gammal så jag håller intensivt på att uppdatera mig om layers och css etc!!! För det lär jag ju ändå behöva kunna för att kunna modifiera templates.
Jag har haft en helt vanlig liten sajt på one.com i flera år nu utan problem, men nu läser jag att just One.com kan krångla ihop med Wordpress. Stämmer det? Att de är typ det enda större webbhotellet där man själv måste trixa massor med databasgrejer och kod för att få det att fungera... Stämmer det (fortfarande)? Hur svårt är det att göra för en icke-programmerare? Några tips?
Och att just One.com kanske har för lite minne så att det inte ska gå att uppdatera auto och att prestandan blir seg? Är jag bara paranoid eller har ni såna problem nu år 2011?
Borde jag byta till ett annat webbhotell när jag ändå ska göra om allt? Tycker det låter som att andra webbhotell fixar det hela med bara en enkel knapptryckning? Är det så? Vilket är isåfall bäst för ett litet fattigt företag på Mac.
Finns det några problem i övrigt med kombinationen Wordpress och Mac? Och ihop med One.com?
Tacksam för goda råd!