Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

All musik borta i iPhone4 - problem med sync med iTunes!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-22 12:32

Hej har fått problem med min Iphone 4, allting har funkat bra jag har haft den ca 2 månader och inte haft något problem med att synca.

Men igår när jag kopplade den som vanligt till min dator(Windows vista)
så stod det:

The Iphone "Pandiss Iphone" cannot be synced. An error occured while writing to the device. Sen direkt nästa varnings ruta så här:

Attemting to copy to the disk "Pandiss Iphone" failed. An error occured while reading from the device.

Och nu är alla mina låtar borta från min Iphone!! Men de finns i Itunes men jag kan ju inte synca. Apparna är kvar i telefonen som vanligt. Bara musiken som är borta.

Vad ska jag göra??
Tacksam för hjälp
Mvh

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-22 16:57
Ursprungligen av Pandi:

Hej har fått problem med min Iphone 4, allting har funkat bra jag har haft den ca 2 månader och inte haft något problem med att synca.

Men igår när jag kopplade den som vanligt till min dator(Windows vista)
så stod det:

The Iphone "Pandiss Iphone" cannot be synced. An error occured while writing to the device. Sen direkt nästa varnings ruta så här:

Attemting to copy to the disk "Pandiss Iphone" failed. An error occured while reading from the device.

Och nu är alla mina låtar borta från min Iphone!! Men de finns i Itunes men jag kan ju inte synca. Apparna är kvar i telefonen som vanligt. Bara musiken som är borta.

Vad ska jag göra??
Tacksam för hjälp
Mvh

Dyker iPhonen upp i iTunes? Testat att Återställa den och Synka efter det?

Som kenjon skrev. Återställ telefonen i iTunes.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-22 21:48

Japp den dyker upp i Itunes. Men det är musiken och ipoden i telefonen som strular när jag syncar.
Är återställning det enda alternativet? Vad händer om den inte lyckas synca med mobilen efter jag gjort en återställning?
Jag förstår att jag förlorar en hel del saker i mobilen, men musiken är viktig också. Men om inte itunes hittar eller kan synca mobilen efter en återställning vad gör man då? För jag antar ni menar en total återställning?

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-22 21:49

Hur kan man veta om problemet sitter i mobilen, datorn eller i Itunes?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-22 22:15

Testa en annan USB-port samt en USB-hubb innan du återställer. Det verkar ha fixat det för många andra!

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-22 22:34
Ursprungligen av FreddeB:

Testa en annan USB-port samt en USB-hubb innan du återställer. Det verkar ha fixat det för många andra!

Tack men det har jag också testat utan någon skillnad:(

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-22 22:35

Du skrev att musiken finns i iTunes. Så om den försvinner från iPhonen gör det ju inget. Har du lyckats Synka så dina kontakter också finns i datorn?

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-22 22:58

Fast det är ju det som är problemet att den inte syncar, jag får upp dom här 2 error warnings rutorna som jag skrev i första inlägget.Den börjar synca, gör säkerhetskopia sen kommer det upp dom här rutorna om att det inte gick att synca.
När jag tittar på min Ip4 i Itunes så ska musiken ligga kvar i mobilen, men i mobilen är det tomt. Alltså 8gig upptaget av musik. Men när jag kollar mobilen så står det inget innehåll du kan hämta musik i Itunes.:tveksam:

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-22 22:59

Tack förressten för så snabba svar:) Även om problemet inte är löst än

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-22 23:08

Har du lyckats Synka någon gång tidigare? Har du adresser i din Kontaktlista i iPhonen som du inte har i datorn?
Om du inte saknar något i din iPhone, som du inte har i datorn, är det bara att Återställa och sedan Synka.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-22 23:20

Jadå det har gått att synka den tidigare, men fattar inte varför den plötsligt börjar strula utan att jag ändrat något. kontakterna är inga problem. Men apparna som jag köpt? det är iofs inte mycket men om jag inte lyckas synka igen från den här datorn hur får jag tillbaka dem?
Ursäkta om det är många nybörjar frågor.

Inget försvinner. Återställ telefonen som vi nämnt flera ggr.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-23 11:27

Så nu försökte jag göra en recovery och nu så fick jag ett felmeddelande så nu är telefonen tom och och oanvandbar. Jag har försökt igen nu står den stilla i restoring iphone software men den rör sig inte..:(

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-23 12:14

Nu verkar det funka med recoveryn(Jag stängde av min brandvägg) och den installerar apparna just nu. Men det står fortfarande att jag har 8 gig fullt med musik i mobilen, men i mobilen finns inget. Jag fattar inte hur det ska lösas. Hur kan allt annat funka utom musiken.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-23 12:42

Problemet är löst och musiken är tillbaka. Kan de har varit min brandvägg som har gjort så all musik försvann? Konstigt. men får hoppas musiken stannar kvar nu;:)

1
Bevaka tråden