Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt tangentbord på gång?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har slutligen skaffat platt-tv och ska ha MacBooken kopplad till den och vill kunna skriva från soffan och har efter att ha testat ett par mer eller mindre plastiga "PC"-varianter kommit fram till att det får bli ett "riktigt" från Apple:
Apple Wireless Keyboard V3 (SV) - Hitta lgsta pris, omdmen och information om Tangentbord

Hittade det på Media Markt för 599:- vilket känns som ett bra pris. Har dock bestämt mig för att inte packa upp det riktigt än eftersom jag har för mig att det är produktsläpp på gång från Apple och då är min undran ifall någon har hört några rykten om att det skulle kunna vara ett nytt tangentbord på gång. För egen del skulle jag gärna se att de släpper ett tangentbord med bakgrundsbelysta tangenter. Får gärna vara svarta istället för vita tangenter också.

Rykte eller magkänsla någon?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-23 09:35

Rykte. Om ett nytt tangentbord ska släppas ska också en ny Mac Pro eller iMac släppas, vilket det inte kommer göra nu i vår.

Ursprungligen av 99Mark:

Rykte. Om ett nytt tangentbord ska släppas ska också en ny Mac Pro eller iMac släppas, vilket det inte kommer göra nu i vår.

För att klargöra det hela lite; ingen kan med säkerhet säga att det inte sker ett produktsläpp från Apple.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-23 09:59
Ursprungligen av Tobias Schelin:

För att klargöra det hela lite; ingen kan med säkerhet säga att det inte sker ett produktsläpp från Apple.

Nej, men det är osannolikt.

Du kan ha en poäng i det - å andra sidan kan de få en del extra enheter sålda till folk som vill ha det senaste. Är det inte något event inbokat rätt snart?

Ursprungligen av zkirtap:

Är det inte något event inbokat rätt snart?

Nej, inget bokat.

Det som förmodligen ligger närmast att presenteras är väl iPad 2.

Enligt MacRumors Buyer's Guide så är det hög tid för uppdatering av MacBook och MacBook Pro. Båda har passerat det genomsnittliga antalet dagar mellan uppdateringarna. Så dessa lär väl uppdateras inom de närmsta 1-3 månaderna.

Uppdatering av iMac och Mac Pro ligger nog längre bort i tiden, så ett eventuellt nytt tangentbord lär nog dröja.

Min gissning är:
- iPad i februari
- MacBook och MacBook Pro i mars/april
- iMac och MacPro i juni i samband med WWDC.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-23 09:58

Ett tangentbord med svarta tangenter sitter helt rätt i mina ögon. Läckert! Hoppas även att den nya iMacen (som sagt, ingen vet säkert) har likadan ram som MacBook Air har fått. Minst sagt läckert! Och oj, bakgrundsbelyst tangentbord är något jag drömt om länge från Apple.

• Medlem
  • International user
  • 2011-01-23 10:41

Jag tror inte det kommer något nytt tangentbord på bra länge. 2-3 år.

Vad gäller nästa produkt släpp så tror jag
Macbook Pro februari/mars.
iPad april
iPhone juni/juli
Mac Pro juli
iMac juli/augusti
iPod september

//Rob

Var det inte något prat om att anställda vid Apple Store inte fick ta semester i typ månadsskiftet jan/feb? Fick för mig då att det kanske var något större på gång då (och det kanske kunde slinka med t ex ett nytt tangentbord) men det kanske bara var något iPhoneabonnemangrelaterat?

• Medlem
  • International user
  • 2011-01-23 12:47
Ursprungligen av zkirtap:

Var det inte något prat om att anställda vid Apple Store inte fick ta semester i typ månadsskiftet jan/feb? Fick för mig då att det kanske var något större på gång då (och det kanske kunde slinka med t ex ett nytt tangentbord) men det kanske bara var något iPhoneabonnemangrelaterat?

iPhone 4 släpps för verizon kunder. Apple kommer inte att släppa tangentbordet i februari och för det andra så släpps det bara så utan någon förvarning. Det är ingen a produkt utan endast tillbehör och släpps samtidigt med iMac eller Mac Pro.

//Rob

iPad 2?

Ett nytt tangentbord lär inte direkt skapa kilometerlånga köer till Apple Store...

Har de som finns idag några brister?

Det är väl bara att handla ett.

Ditt nyligen inköpta kommer ju inte sluta fungera för att fet kommer ett nytt.

Annars får du väl sälja det du har när de nya kommer för att minska förlusten.
Alternativ B; vänta obestämd tid på det nya.

Ja, ett tangentbord är väl pengamässigt inget jätteinköp i Applevärlden, och nej, sällar mig till de andra som säger att det inte kommer ett nytt tangentbord nu.

Något som hade varit läckert hade ju varit ett bakgrundbelyst tangentbord i MBP-stil!

• Medlem
  • International user
  • 2011-01-23 16:51
Ursprungligen av PeeMaN:

Något som hade varit läckert hade ju varit ett bakgrundbelyst tangentbord i MBP-stil!

Det håller jag med om och ett helt tangentbord vore inte heller fel. Men jag tror att även om det skulle komma om någon månad inte kommer de att hålla en större event för det. En dag finns det att köpa i Apple Store.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Det håller jag med om och ett helt tangentbord vore inte heller fel. Men jag tror att även om det skulle komma om någon månad inte kommer de att hålla en större event för det. En dag finns det att köpa i Apple Store.

//Rob

Det tror givetvis inte jag heller, jag satt bara och drömde lite för mig själv när jag läste tråden

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-23 19:13

ett så pass litet och tunt tangentbord, som inte är kopplad till en strömkälla (a la macbook-tangentbordet) och med bakgrundsbelysning hade käkat batterier till frukost. Så nej, det kommer inget tangentbord snart, iaf ingen med någon egentlig skillnad mot dagens.

Full size, trådlöst backlit ställer jag upp på.

Litet trådlöst och backlit med svarta tangenter vore min drömspec. Att det skulle vara ett event pga tangentbordet var inte riktigt vad jag trodde men det kanske vissa förstod iaf...

1
Bevaka tråden