Det verkar så att radioknappen "HTTP-förfrågan" i dialogrutan är default. Men har du angett en fil eller en beräkning så finns det ju kvar och är markerat till nästa gång du öppnar dialogrutan?
Beräkningarna är för att beräkna fram en sökväg till en fil eller till ett http-anrop.
Nej, varje gång jag öppnar xml-vals fönstret så står den inte där jag satt valet när jag stängde den (citat "fiinns kvar"), utan då står den på HTTP, dvs vald $$-variabel är borta, samt det tidigare valda alternativet "fil" är ändrat till HTTP.
Beräkna sökväg till fil:
Det var så jag tänkte från början, men om jag lägger in en "$$MedHelaFilAdressen" så funkar det inte, vilket också FM bekräftat i sina tester i det prov fil jag skickade till dem. Min senare test som funkade byggde på att jag flyttade hela innehållet i XSLT-filen till en text (inom två "") (med \" för alla inkluderade " i dokumentet), och först då fungerade beräkning...
Mitt manus adresserar filadresser i form av en $$ AdressenVariabel på en rad andra ställen utan problem - men det funkade inte på xml-rutans beräkningsalternativ.