Jag vill inte slå på stora trumman, och säga "Varning! Varning!". Inte i det här fallet, när det handlar om så pass lite pengar.
Men jag vill ändå upplysa om att PresentOnline.se kanske inte är världens mest seriösa företag.
Företaget driver tre sajter:
- doppresent.se
- leksakeronline.se
- sagoborgen.se
Bakgrund:
- 25/1 beställer min sambo en "personlig sago-CD" (dvs en saga där de lägger in barnets namn ett antal gånger i texten)
- Det ska vara en födelsedagspresent till hennes brorson.
- Utlovad leveranstid är "inom 3 dagar".
- Det händer ingenting. Efter ungefär 1 vecka mejlar hon och undrar vart paketet tagit vägen. Får besked att det skickades direkt efter att beställningen kom in.
- Ytterligare en vecka går. Pojkens födelsedag har passerat. Fortfarande inget paket.
- Nya mail skickas. De beklagar att paketet har kommit bort på posten, och lovar att skicka ett nytt paket. Detta löfte kom 8/2.
- Nu har ytterligare två veckor gått. Fortfarande inget paket.
- De svarar inte längre på min sambos mail.
- Om man ringer så når man bara en telefonsvarare som bryter mitt i meddelandet. Den kommer aldrig fram till "pipet", så det går inte att lämna något meddelande där.
Jag skiter i pengarna - det handlar om så lite. Det är principerna som är viktiga!
Visst är det möjligt att ett paket kan försvinna på posten. Men inte två i rad - det är väl ungefär samma odds som sju rätt på Lotto.