Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac Mobilversion Feedbacktråd

Tråden skapades och har fått 100 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-25 14:23
Ursprungligen av ;:

Mobila versionen verkar inte fungera på min iPhone även om jag är inloggad.

//Rob

  • Medlem
  • 2011-02-25 14:30
Ursprungligen av Robo-X:

Mobila versionen verkar inte fungera på min iPhone även om jag är inloggad.

//Rob

Samma här (och kan inte heller logga ut).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-25 14:36

Som Björnström skrev så fungerar mobil-versionen fungerar bara i forumet.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-25 14:42
Ursprungligen av xtrem:

Som Björnström skrev så fungerar mobil-versionen fungerar bara i forumet.

Jag var på forumet men nu verkar det fungera i alla fall. Antingen har någon ändrat något eller så var det något som låg i cache. Äntligen kanske fungerar det bättre att skrive på iPhonen.

//Rob

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-02-25 15:14
Ursprungligen av ;:

Funktionerna "Bevakningar" och "Dagens inlägg" finns inte i mobil-versionen, korrekt? Bara så att jag inte har missat dem.

Funkar riktigt bra. Lite snabblänkar till nya inlägg osv önskas.

Bra jobbat.

ÅÄÖ verkade inte funka så bra tyvärr.

Skrev inlägget ovan från iPhone 4.

Testar åäö från iPhone 4!

Ursprungligen av Björnström:

Testar åäö från iPhone 4!

Man glömde testa något verkar det som.

Ursprungligen av keptang:

Man glömde testa något verkar det som.

Suck

Ursprungligen av Björnström:

Suck

Hör av er om ni behöver någon som testar..

Test åäö

Lustigt, åäö läses rätt från forumet (det hade vi i alla fall testat ) men sen skriver den ner det felaktigt. Det verkar som att skin:et postar med UTF-8 så vitt jag kan se.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2011-02-26 00:04

Råkade trycka på Full Site i iPhonen och nu får jag inte tillbaka den mobila versionen. Så fort jag går in på www.99.se så kommer jag bara in på fullversionen av sajten. Kanske en länk tillbaka till Mobile Site skulle kunna lösa problemet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-02-26 00:37

@spooky: samma för mig i Safari på iPhone. Testade att logga ur och sen rensa cache. När jag logga in kommer sidan "välkommen tillbaka klicka här om du inte automatiskt vidarebefordras" upp en stund i mobilgränsnitt, men vidarebefordringen hamnar i fulla gränssnittet, där saknar man ju en länk till mobilgränsnitt. Men tryckte sedan logga ut, och hamnar då på sidan "vill du logga in igen" i mobilgränssnittet. Inloggning därifrån och blir då kvar i mobilgränssnittet som jag skriver i just nu!

En märklighet var att jag först kom in i mobilgränssnittet direkt UTAN att vara inloggad när jag startade upp Safari på iPhonen.

Har hittills använt Atomic Webbrowser enkom för 99-surf från iPhone för bättre läsbarhet. Mobilgränsnittet gör att jag slipper det och ännu bättre blir det väl med appen!? Bra jobbat!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-02-26 00:46

Tja, än så länge funkar det ju bäst för att läsa, sämre att skriva... Detta skrivet på samma Safari i iPhone 4.2 men har växlat över till fulla gränssnittet

Hur växlar man tillbaka? Via det vanliga gränssnittet bytte jag inställning så att mobil gränssnitt skulle gälla. Nu önskar jag byta tillbaka men hittar inte den inställningen..

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-03-27 17:42
Ursprungligen av nikmoz:

Hur växlar man tillbaka? Via det vanliga gränssnittet bytte jag inställning så att mobil gränssnitt skulle gälla. Nu önskar jag byta tillbaka men hittar inte den inställningen..

Fastnade i samma sak när jag provade ut olika Utseende. 'Full site' knappen funkade inte, men om jag tog bort det sista bindestrecket från 99mac - Senaste nytt från Macvärlden-1 så gick det bra, då kom jag tillbaka till standard temat.

Kan inte hitta "Nya inlägg"? Det är nog den viktigaste knappen på ett forum - för mig i alla fall.

Känns som att vi har lite att fixa till 4.2.1!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-26 15:52

Jag håller med Zimmerman. Nya inlägg ock bevakade trådar fattas. Att nu åäö inte fungerar gör inte saker bättre. Annars ser det bra ut. Kanske grafiken kunde uppdateras för Retina Display. Ikonerna ser lite suddiga ut tycker jag.

//Rob

Ursprungligen av ;:

Vad är adressen till den mobila versionen? Fick upp den en gång men gick över till standard när bevakningar inte funkade. Nu vet jag inte hur jag ska komma tillbaks till den mobila versionen för jag får den inte automatiskt

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Vad är adressen till den mobila versionen? Fick upp den en gång men gick över till standard när bevakningar inte funkade. Nu vet jag inte hur jag ska komma tillbaks till den mobila versionen för jag får den inte automatiskt

Det finns nu en meny i sidfoten som heter "Återställ mobilskin" för den som klickat på fulla versionen.

Jag har börjat bygga på en 4.2.1 planering och vi sätter sprintplaneringen idag. Denna veckas uppdatering blir huvudsakligen buggfixar och småförbättringar - har cirka 15 punkter som vi jobbar på. Release fredag som vanligt.

vBulletin har bekräftat problemet med olika teckenformat (ISO-8859-1 och UTF-8) och jobbar på en fix. Så fort den kommer så installlerar vi på 99mac...

Testar åäö efter hotfix!

Det fungerar.

Tänkt på en grej länge, notifikationer. Likt en röd prick för nya mail, fast även för svar i bevakande trådar. Enklare och snabbt kunna ge svar eller läsa svar.

Tycker jag vore kul

Vi har nu släppt 99mac 4.21 uppdatering med "hotfix" för dom problem som rapporterats. Skönt att ha dom buggarna borta så snabbt.
http://www.99.se/artiklar/2471-99mac-version-4-21-lanserad.html

Ursprungligen av wilhelmsson:

Tänkt på en grej länge, notifikationer. Likt en röd prick för nya mail, fast även för svar i bevakande trådar. Enklare och snabbt kunna ge svar eller läsa svar.

Det är lite därför som det fortfarande heter Uppdateringar i raden högst upp. Det var i alla fall meningen att sådana "notifications" skulle dyka upp där, av någon (teknisk) anledning ser det inte ut så.

Översikt (tidigare Home) ligger av den anledningen under Uppdateringar, det skulle vara en översikt av alla uppdateringar, meddelanden, bevakade trådar etc. Du får en likadan prick för obesvarade vän-förfrågningar till exempel.

Bevaka tråden