Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Föreläsningsanteckningar med iPad

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-23 01:20

Önskar använda iPad som anteckningsblock. Hittade smartNote som fungerar rätt bra.
Undrar om ni har tipps på flera appar?

tack på förhand

//Peter

• Medlem
  • Sigtuna
  • 2011-03-23 13:19

Jag tänkte köpa iAnnotate när/om jag lyckas få tag på en iPad 2. Det som verkar bra med den (om jag förstått det rätt) är att man kan anteckna direkt på föreläsningsbilderna och i böcker.
/t

Ursprungligen av tobbe_:

Jag tänkte köpa iAnnotate när/om jag lyckas få tag på en iPad 2. Det som verkar bra med den (om jag förstått det rätt) är att man kan anteckna direkt på föreläsningsbilderna och i böcker.
/t

iAnnotate är en ren fasa att använda. Funktionerna är bra i teorin men gränssnittet så helvetes dåligt att man är beredd att söka upp och döda utvecklarna medelst klohammare efter ett par minuter. Det blev inte bättre efter några dagars användning heller, så för allas välbefinnande tog jag bort skiten. Finns roligare saker att lägga 75 spänn på!

Jag kör själv iannotate, ibooks, notify samt pages till skolan. Iannotate är smidigt att använda för att anteckna på pdf, ibooks för att hålla artiklar och andra pdf-dokument. Notify gör jag anteckningar i precis som ett anteckningsblock, det finns också möjlighet att rita i det. Till sist använder jag pages för att skriva rapporter/uppsatser.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-25 11:19

svarar själv = Nej

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-25 09:33

Fungerar appen

Citat:

WritePad

för svensk text?

1