Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-04-13 18:05
Ursprungligen av LCR:

En sån man kopplar till ett par riktiga högtalare som återger frekvenser under 100Hz så att man kan lyssna på allt ljud i musiken, menar du?

Har den strömbrytare också? Sådana där knappar man måste trycka på?

Precis en sådan. Det är bara volymen som går att styra från fjärren, resten är manuellt med vred och knappar på framsidan.

Ursprungligen av Mija:

Precis en sådan. Det är bara volymen som går att styra från fjärren, resten är manuellt med vred och knappar på framsidan.

Fjärr till volymen? Hm, då har jag nog tappat bort min till min Creek...

Nävisstnä, den har ju ingen!!

Satans helvetes jävla skit!!! Någon jävla liten pottsork har handlat för 25 000:- på Audio Video i Perstorp, nästan 10 000:- på Gamestore i Löddeköpinge samt tecknat 3 mobilabonnemang hos 3 i mitt namn den 6 april. Jag har kollat så alla mina identitetshandlingar är i behåll, och det är de. Nu är jag heligt förbannad och om jag får fatt på svinen så ska jag gasa upp grillen som aldrig förr och sen får de sitta där och stekas till de är möra.

Det visar sig vara 3 st iPhone 4 som man beställt i mitt namn från 3 via Internet. Dessa är nu duktigt IMEI-spärrade.

Ursprungligen av pmarriott:

Satans helvetes jävla skit!!! Någon jävla liten pottsork har handlat för 25 000:- på Audio Video i Perstorp, nästan 10 000:- på Gamestore i Löddeköpinge samt tecknat 3 mobilabonnemang hos 3 i mitt namn den 6 april. Jag har kollat så alla mina identitetshandlingar är i behåll, och det är de. Nu är jag heligt förbannad och om jag får fatt på svinen så ska jag gasa upp grillen som aldrig förr och sen får de sitta där och stekas till de är möra.

Det visar sig vara 3 st iPhone 4 som man beställt i mitt namn från 3 via Internet. Dessa är nu duktigt IMEI-spärrade.

Usch vad tråkigt!! Så sorgligt att det finns sådana människor!.. tur i oturen med dina id-handlingar iaf!

  • Oregistrerad
  • 2011-04-13 12:21
Ursprungligen av pmarriott:

Satans helvetes jävla skit!!! Någon jävla liten pottsork har handlat för 25 000:- på Audio Video i Perstorp, nästan 10 000:- på Gamestore i Löddeköpinge samt tecknat 3 mobilabonnemang hos 3 i mitt namn den 6 april. Jag har kollat så alla mina identitetshandlingar är i behåll, och det är de. Nu är jag heligt förbannad och om jag får fatt på svinen så ska jag gasa upp grillen som aldrig förr och sen får de sitta där och stekas till de är möra.

Det visar sig vara 3 st iPhone 4 som man beställt i mitt namn från 3 via Internet. Dessa är nu duktigt IMEI-spärrade.

Fy faan. Jag fattar inte att det i Sverige, byråkraternas vagga, själva modern av all krånglighet och jävlighet kan vara så enkelt att begå bedrägerier. Om du lyckas lukta upp dom kommer jag gärna över med diverse tillhyggen som en CAT gruvgrävmaskin eller liknande.

Själv har jag en betalningsanmärkning, så även om någon skulle förfalska någon ID-handling jag har så blir det Tjiii (Sveriges ironi, detta tack vare skatteverket, tack för det myndigheten!)

Ursprungligen av studiox:

Fy faan. Jag fattar inte att det i Sverige, byråkraternas vagga, själva modern av all krånglighet och jävlighet kan vara så enkelt att begå bedrägerier. Om du lyckas lukta upp dom kommer jag gärna över med diverse tillhyggen som en CAT gruvgrävmaskin eller liknande.

Själv har jag en betalningsanmärkning, så även om någon skulle förfalska någon ID-handling jag har så blir det Tjiii (Sveriges ironi, detta tack vare skatteverket, tack för det myndigheten!)

Tydligen kan man enkelt på 3:s hemsida beställa telefoner och abb, sen skickas de hem till en. Nu har jag inte fått nån avi, men jag har hört talas om att man kan fylla i ett annat telefonnummer på beställningen så får bedragaren sms om att pakete är att hämta. Sen står jag där med en faktura.
Jag tog reda på butikerna ifråga och pratade med en säljare som kom ihåg det hela. En trevlig, proper man i 40-årsåldern legitimerar sig med ett ID-kort som ser äkta ut. Handlar dataspel för 9329:- på kredit. Fy faaaaan, säger jag!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-04-13 18:07
Ursprungligen av pmarriott:

Satans helvetes jävla skit!!! Någon jävla liten pottsork har handlat för 25 000:- på Audio Video i Perstorp, nästan 10 000:- på Gamestore i Löddeköpinge samt tecknat 3 mobilabonnemang hos 3 i mitt namn den 6 april. Jag har kollat så alla mina identitetshandlingar är i behåll, och det är de. Nu är jag heligt förbannad och om jag får fatt på svinen så ska jag gasa upp grillen som aldrig förr och sen får de sitta där och stekas till de är möra.

Det visar sig vara 3 st iPhone 4 som man beställt i mitt namn från 3 via Internet. Dessa är nu duktigt IMEI-spärrade.

jävla slapphet. hur fan kan det få gå till på detta viset.

Åk till PERSTORP och skäll skiten ur dom i butiken, är dom halvblinda , allmänt dumma i huvudet eller så räddades hela veckans omsättning i den butiken tack vare detta skit.

Skärpning Sverige, fy fan va sur jag blir att läsa sån här dynga, har lust att emigrera men frågan är bara vart ???????? .

Aj! Jag lyckades just spilla hett kaffe på min axel medan jag stod upp och höll kaffekoppen i midjehöjd. Undrar hur fanken jag lyckades.

Ursprungligen av pmarriott:

Aj! Jag lyckades just spilla hett kaffe på min axel medan jag stod upp och höll kaffekoppen i midjehöjd. Undrar hur fanken jag lyckades.

Det är fan inte din vecka nu alltså. Först det här med id-stöld eller vad man ska säga. Nu hett kaffe. Inga farliga brännskador hoppas jag?

Det här är sura så in i helvetetråden, inte fan-va-bra-stereo-gunk-jag-har.

Oftast brukar jag vara RIKTIGT snäll när det kommer nya medlemmar. Men när det kommer folk och har frågor om Jailbreak och knappt verkar ha läst utan bara postar på med idiotfrågar som besvarats (ibland i samma tråd), ja, DÅ BLIR JAG SUR!

Muhahahahahahaha! Killarna i Perstorp är inte så dumma inte. Killen i butiken där har för vana att ta kopia på legitimation är det är nån inne och handlar på kredit och som "inte är från byn". Så nu har jag namn, foto på ID-kortet, registreringsnummer på hans bil, och imorgon ska jag ringa folkbokföringen och ta adressen. Sen ringer jag Transportstyrelsen och tar ut en kopia på hans körkortsfoto för att verifiera det hela. Sen är fanskapet rökt.

Ursprungligen av pmarriott:

Muhahahahahahaha! Killarna i Perstorp är inte så dumma inte. Killen i butiken där har för vana att ta kopia på legitimation är det är nån inne och handlar på kredit och som "inte är från byn". Så nu har jag namn, foto på ID-kortet, registreringsnummer på hans bil, och imorgon ska jag ringa folkbokföringen och ta adressen. Sen ringer jag Transportstyrelsen och tar ut en kopia på hans körkortsfoto för att verifiera det hela. Sen är fanskapet rökt.

Man KAN beställa 60 ton med makadam att tippa på hans garageinfart.... sånt har hänt sådana som lurat en annan

Ursprungligen av Goflorp:

Man KAN beställa 60 ton med makadam att tippa på hans garageinfart.... sånt har hänt sådana som lurat en annan

Tack för tipset. Ska ha det i åtanke.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2011-04-13 22:15

En trasig minneskrets som orsakar kernel panic på iMacen...
+ orsakade 2 st korrupta/skadade hårddiskar. Den interna och den externa som används för Timemachine-backup...
Den interna lyckades jag fixa med DiskWarrior men den externa måste jag köra någon typ av data recovery på. (inte bara timemachine-disk utan jag har/hade annat där också.)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-04-13 23:44

Nita dom jävlarna pmarriott, fan va skönt om någon rättvisa skipas någon gång i detta smått halvruttna blå/gula land.

Jag skäms för att vara svensk många gånger när det kommer till lag och ordning framförallt ekonomisk sådan.

Inga straff att prata om överhuvudtaget, SMS-lån och skit som förstör en hel generation ungdomar- sätt ner foten för böveln, nu har det gått för långt när man så enkelt kan stjäla andras indentitet. höga bötesbelopp till företag som 3 och company på miljonbelopp när dom gör bristfälliga identitets kontroller, skulle göra susen. sanna mina ord.

Företag som inte ens kan svara och säga att de inte är intresserade av en för intervju !!! AAARGHHH!!!

Fick ett samtal från Macoteket i Stockholm igår och var välkommen på intervju, ganska surt att dom hörde av sig så pass sent när man redan har fått ett annat jobb!

LCR: Du får ta min intervjuplats

Ursprungligen av Engalunda:

LCR: Du får ta min intervjuplats

Ja skulle man få jobb där så skulle de bara betala tillbaka alla pengarna man redan gett dem...

Vad söker de?

Företaget jag är sur på är ett av Sveriges mer framgångsrika, och anrika som borde ha bättre standard, börjar på S... slutar på ...k och jag är uppväxt där.

Ursprungligen av LCR:

Ja skulle man få jobb där så skulle de bara betala tillbaka alla pengarna man redan gett dem...
Vad söker de?

Butikssäljare

Ursprungligen av Engalunda:

Butikssäljare

Fast man säljer ju rätt prylar till rätt människor...

Hmmmm. Det visar sig att ägaren till bilen som figurerat är lite väl gammal för att passera som 37-åring. Född -50. Men jag har googlat namnet och det verkar vara en hel bedragarfamilj. Förra året figurerade en person med samma ovanliga efternamn och på samma ort i Sydsvenskan efter att ha sålt en massa renoverade hus med allsköns felaktigheter.

Ursprungligen av pmarriott:

Hmmmm. Det visar sig att ägaren till bilen som figurerat är lite väl gammal för att passera som 37-åring. Född -50. Men jag har googlat namnet och det verkar vara en hel bedragarfamilj. Förra året figurerade en person med samma ovanliga efternamn och på samma ort i Sydsvenskan efter att ha sålt en massa renoverade hus med allsköns felaktigheter.

Polisen inblandad än?

Ursprungligen av Goflorp:

Polisen inblandad än?

Jodå. Bankerna vill ha kopia på anmälan.

Fick mitt PM till c-uppsats sågat idag av min handledare

Ursprungligen av poseidon84:

Fick mitt PM till c-uppsats sågat idag av min handledare

Know the feeling, sucks

Bara att bita ihop! Det finns hopp på andra sidan.

Safaris idiotiska öppningssida med små fönster från de vanligaste sidorna.

Nu såg jag vem som vann kvalet i F1 innan jag hunnit sett det själv...

Ursprungligen av LCR:

Safaris idiotiska öppningssida med små fönster från de vanligaste sidorna.

Nu såg jag vem som vann kvalet i F1 innan jag hunnit sett det själv...

Fast det var väl knappast någon överraskning?

Ursprungligen av keptang:

Fast det var väl knappast någon överraskning?

Nej, visserligen, men ändå roligare att kolla på BBC sändningen utan att veta.

Jag satt o skrev klart ett avtal häromdagen, sparat flera gånger. Sen kraschar Pages. Tillbaka till första sparade versionen, resten är borta.
Är inte det här det som inte skulle få hända enligt apples reklam? Jag vågar inte lita på pages mer, men vad har man för alternativ? :/

Bevaka tråden