Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visar "Oläst meddelande" i menyn, men det finns inget i inboxen

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått ett mail om att det kommit ett PM.

Och i "Uppdateringar"-menyn lyser den röda pricken med en etta, och klickar man på menyn så står det "1 oläst meddelande".

Men i inboxen finns inget nytt.

Hur blir jag av med den ilsket röda pricken i "Uppdateringar"-menyn?

Har provat att logga ut och in, men den säger fortfarande att jag har ett oläst meddelande.

Det var ett konstigt fel som ingen annan har rapporterat tidigare. Kollar med utvecklarna om vi kan göra något utan att faktiskt logga in med ditt konto.

Har nu också provat att rensa alla cookies från 99.se. Hjälpte inte heller.

Kan någon prova att skicka ett PM till mig, så att vi får se om de kommer fram till inboxen, eller om de också försvinner ut i luften på något sätt?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har nu också provat att rensa alla cookies från 99.se. Hjälpte inte heller.

Kan någon prova att skicka ett PM till mig, så att vi får se om de kommer fram till inboxen, eller om de också försvinner ut i luften på något sätt?

Skickade precis ett test.

Tack för hjälpen. Det kom fram. Och då stod det "2 olästa meddelanden".

Men nu när jag har läst det, så står det fortfarande "1 oläst meddelande", trots att det inte finns mer nytt i inboxen.

Den där röda pricken i menyn stör mig...

Om du går till inbox och sen tittar längst ner kan du välja:
Read & replied status: Unread messages

(jag ska översätta dom)

Då visas alla olästa meddelanden, hjälper det?

Även om vi inte hittar någon förklaring till hur detta uppstod, så måste väl någon admin eller programmerare kunna nollställa den där "oläst"-flaggan på något sätt.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Även om vi inte hittar någon förklaring till hur detta uppstod, så måste väl någon admin eller programmerare kunna nollställa den där "oläst"-flaggan på något sätt.

Utan tvekan. Väldigt konstigt!

Om jag växlar till "Unread messages" så blir det tomt i listan.

Jag har provat att växla mellan alla varianterna, "Unread", "Replied to", "Not replied to", osv

Ingen skillnad. Fortfarande "1 oläst" enligt menyn.

Skulle någon vilja nollställa den där flaggan, så att jag slipper se den där röda pricken?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Skulle någon vilja nollställa den där flaggan, så att jag slipper se den där röda pricken?

Om jag kunde göra det så hade jag redan gjort det men det är en fråga för databasutvecklare tror jag och då hamnar det i backlog, dom har lite annat planerat i sprinten redan.

Please, please, pretty please. Nu har det gått några veckor. Är det ingen som kan förbarma sig över detta lilla problem snart?

Nu har jag nästan vant mig vid att alltid se den där röda pricken och "1 oläst meddelande", men det hade varit skönt att slippa det.

Och så har det gått drygt två veckor till.... Snälla, finns det ingen som kan nollställa den där "Olästa meddelanden"-flaggan snart?

Och så har det gått ytterligare fyra veckor...

Ingen utvecklare som kan tänka sig att lägga en minut eller två på att nollställa min "Olästa meddelanden"-räknare/flagga?

Det har nu gått nästan tre månader sedan Martins senaste svar, och tre påminnelser från min sida, utan någon som helst reaktion.

Om ni tänker strunta i det här ärendet, så kan ni väl säga det rakt ut - att jag får leva med den där röda pricken på obestämd framtid.

Bristen på information är ju ett större problem än själva buggen.

Jubel, visslingar och hurra-rop. Den röda pricken är borta, och jag löste det själv.

Jag satt och letade i min inbox efter ett gammalt PM.

Jag råkade då få syn på att ett av meddelandena hade ett väldigt konstigt datum (1970-01-01).

Meddelandet var inte oläst, utan stod där bland alla de andra lästa meddelandena.

Men när jag raderade det meddelandet så försvann den röda pricken. Nu har jag inte längre "1 oläst meddelande".

Tack till den medlem som orsakade den här sökningen bland gamla PM.

Jag har exakt

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag har fått ett mail om att det kommit ett PM.

Och i "Uppdateringar"-menyn lyser den röda pricken med en etta, och klickar man på menyn så står det "1 oläst meddelande".

Men i inboxen finns inget nytt.

Hur blir jag av med den ilsket röda pricken i "Uppdateringar"-menyn?

Har provat att logga ut och in, men den säger fortfarande att jag har ett oläst meddelande.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-08-12 09:32
Ursprungligen av hjallemaja:

Det är bra att fortsätta på tidigare trådar om samma problem, men lägg gärna till lite mer info om just ditt problem än ”jag har exakt”

Det här är en feedback-tråd om interna meddelandefunktionen (PM) här på webbsidan 99.se. Inte om mail, sms eller något annat.

Jag har samma problem!
Det står en röd tvåa på meddelandeikonen men det finns inga olästa meddelanden när jag klickar på ikonen!

Har du sett lösningen i inlägg #20?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har du sett lösningen i inlägg #20?

Ja jag såg svaret, men klarar ändå inte av att lösa det.
Har nog lite för dålig kunskap om att veta vad som menas med inbox med mera.
På meddelanden på min padda finns ingen inbox!
Tack snälla du ändå för att du svarade.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-08-12 11:05
Ursprungligen av hjallemaja:

Ja jag såg svaret, men klarar ändå inte av att lösa det.
Har nog lite för dålig kunskap om att veta vad som menas med inbox med mera.
På meddelanden på min padda finns ingen inbox!
Tack snälla du ändå för att du svarade.

Den här tråden handlar som sagt var om den röda pricken som kan synas för interna meddelandefunktionen och händelser på just denna websida. Se bild:

Din fråga verkar gälla sms, mail eller någon annan meddelandefunktion?

Starta en ny tråd och förklara där vilket program det gäller, på vilket operativsystem och på vilken sorts enhet

(padda låter som en iPad med iOS, men det är inte självklart, så kallar man ibland en android-platta)

1
Bevaka tråden