....
om du tror att du är skyddad för att du använder mac?
se bara på viruset som släpptes för inte så länge sedan..
hur reagerade apple på det? stoppa huvudet i sanden och skylla på användarna.
jag tycker man behöver något skydd vare sig det är Kaspersky Mobile Security till mobilen eller comodo.antivirus till stationära.
jag har ingen aning om vilket som är bäst/billigast till äppel produkterna. men det kommer garanterat att komma mer till denna "skyddade" världen snart.... tyvärr :-S
/KRS
Nu var det ju så här; det finns ett par TROJANER till Mac (OSX); program som utger sig för att göra ngt men som bakom kulisserna gör ngt annat. Delen där programmet kopierar sig självt FINNS INTE - vilket gör att det INTE kan kallas ett virus.
Det finns i dagsläget inga virus till OSX, inget heller till iOS.
Ett Anti-Virus-Program kommer troligen INTE att funka heller då det kommer att smälla först och AntiVir-programmet får sopa upp resterna efteråt. I stort sett funkar AntiVirus som att man scannar efter virussignaturer - alltså GAMLA virus.
De nya hoppas man kunna fånga på "suspect behaviour" ungefär, vilket inte kommer funka i alla lägen.
Så, mitt råd är, installera inte okontrollerad skit från konstiga ställen. var lätt skeptisk.
Att det kommer komma mer [Virus] till Applevärlden... nja, men det räcker ju med ETT virus då, det är ju fler än noll så det är ju lätt ge dig rätt här.
Jag tror inte jag är skyddad för att jag använder mac, jag VET att jag är skyddad - för jag kör en Mac och en iOS enhet (iPad och iPhone4).
Skulle det komma ut ett Virus lär hela mac-communityt veta om det inom en halv dag.
Risken att jag skulle få det på den halva dagen anser jag vara gränsande till noll.