Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4.3.4 släppt

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ju enbart kommit då dom har lyckas brejka sönder 4.3.3

Ursprungligen av acidflash:

Har ju enbart kommit då dom har lyckas brejka sönder 4.3.3

Yeps.

"Looks like Apple has plugged the PDF exploit in iOS with the now-available iOS 4.3.4 which you can download via iTunes. The PDF exploit was used by JailbreakMe, so if you're planning to use it to jailbreak your iPhone, you'll want to avoid this update.

You can read more about the update here on Apple site, noting that the security updates appear to be in effect all the way back to iOS 3.0, correcting the portions of iOS which were being exploited by an issue in how FreeType handled TrueType fonts. Here's a link to the CDMA explanation of the fix.

The update is for iPad, iPod touch (3rd generation), iPhone 4, iPod touch (4th generation), iPhone 3GS and is a pretty quick download and update.

"
enligt TUAW

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-07-15 22:53

Var det inte något krav från Tyskland eller så som gjorde att de näst intill var tvugna att få ut denna uppdateringen asap. Läste det någonstans, men kan inte komma ihåg vart eller hitta länk just nu

Ursprungligen av Drakfot:

Var det inte något krav från Tyskland eller så som gjorde att de näst intill var tvugna att få ut denna uppdateringen asap. Läste det någonstans, men kan inte komma ihåg vart eller hitta länk just nu

Det låter ju otroligt att det skulle vara något KRAV från Tyskland om att skapa en uppdatering för att plugga ett säkerthetshål i en mobilmjukvara, haha. Vilka skulle ha lagt fram det som krav?
Och varför skulle Apple godta det kravet?

Nah, du har nog drömt?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-07-16 12:46
Ursprungligen av PeeMaN:

Det låter ju otroligt att det skulle vara något KRAV från Tyskland om att skapa en uppdatering för att plugga ett säkerthetshål i en mobilmjukvara, haha. Vilka skulle ha lagt fram det som krav?
Och varför skulle Apple godta det kravet?

Nah, du har nog drömt?

Hehe, det är nog inte omöjligt att jag har. Uttryckte mig nog iof lite fel bara, tror det var något i Tyskland som där man inte tillät iPhones (som jobbtelefon eller liknande) förrän denna buggen var fixad pga säkerhetshålet. Kan inte säga helt säkert då då jag läste det lite hastigt som sagt.
Det närmaste jag hittat var detta: IPhone Security Issues: Apple Vows To Patch 'Critical' Software Flaw

1
Bevaka tråden