Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SMS via datorn och Android, men med Java SE 5 (java 1.5+)!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en gammal PowerPC G5 med 10.5.8.
Tyvärr går det bara att köra JRE 1.5 på den (dvs Java som Mac kallar SE 5) p.g.a. 32-bits processorn (tror jag?).
Men alla de program jag testat (javabaserade) som gör att man kan skicka sms från datorn till mobilen (Android) kräver JRE 1.6 eller bättre. Oanvändbara för mig alltså.
Känner någon till nån app (med motsvarande klient på datorn) som jag kan köra trots min ålderdomliga bestyckning?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2011-07-17 02:15

gtalksms låter som något för dig.

FeaturesAndCommands - gtalksms - Features and Commands - Receive notifications (calls, sms, power status...) and send commands (sms, geolocalization...) to your Android phone with an XMPP/GTalk account - Google Project Hosting

Tydligen använder den en Jabber-klient på datorsidan, och där finns det flera alternativ. Adium lär vara det populäraste.

Tack för tips (och sorry för sent svar).
Men jag hittade och köpte denna: SyncMate - Mac synchronization: sync Mac Windows Mobile, sync Mac Nokia, sync several Macs, sync PC, sync Mac Sony PSP | Backup Mac online, Google sync
Fungerar alldeles utmärkt!

1
Bevaka tråden