Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tyst uppdatering av AirPort Extreme

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2011-06-23 22:56

Tänkte bara tala om att jag ringde till Apple Store supporten (man skulle göra det för att få ett returnummer). Kan bara säga att det var en mycket positiv upplevelse. Kom fram direkt och han jag pratade med var väldigt trevlig. Han sa att det inte var några problem alls och att jag kunde höra av mig till honom om det skulle vara något jag undrar över

Snart kommer väl någon moderator slakta mig för att jag postar fel tråd... Men den risken tar jag. Jag tycker det känns överdrivet att starta en ny tråd bara för att säga det här.

Ursprungligen av Folke_89:

Tänkte bara tala om att jag ringde till Apple Store supporten (man skulle göra det för att få ett returnummer). Kan bara säga att det var en mycket positiv upplevelse. Kom fram direkt och han jag pratade med var väldigt trevlig. Han sa att det inte var några problem alls och att jag kunde höra av mig till honom om det skulle vara något jag undrar över

Snart kommer väl någon moderator slakta mig för att jag postar fel tråd... Men den risken tar jag. Jag tycker det känns överdrivet att starta en ny tråd bara för att säga det här.

Du har 14 dagars returrätt så det kommer nog ingen som bli överraskad över att det gick bra.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2011-06-23 23:54
Ursprungligen av keptang:

Du har 14 dagars returrätt så det kommer nog ingen som bli överraskad över att det gick bra.

Haha, kanske inte. Det är bara det att jag har fått för mig att man INTE får bryta förpackningen. Och jag trodde verkligen inte det skulle gå eftersom den är använd. Jag har alltid haft det inpräntat i skallen. Men nu har jag lärt mig något nytt

  • Medlem
  • Prag
  • 2011-06-25 22:16

med risk för att låta tråkig så:

Ursprungligen av Vassius:

Man har rätt att "undersöka" produkten och skicka tillbaka den så länge den är i "väsentligen oförändrat skick". Det går att tolka lite som man vill, men i vilket fall som helst måste man ju öppna förpackningen för att kunna undersöka produkten.

kanske blir tjatigt nu men men:
den subjektiva bedömningen på vad undersöka en produkt betyder behöver inte nödvändigtvis sträcka sig till att använda produkten. om du tittat på den så du vet att den ser ok ut, och börjar använda den så kan man enkelt mena att du bestämt dig för att behålla den.

Ursprungligen av keptang:

Du har 14 dagars returrätt så det kommer nog ingen som bli överraskad över att det gick bra.

försöker inte försvara någon återförsäljare här men jag tycker att man visst kan vara tacksam och överraskad över hur bra service kan vara. vi har väl alla fått dålig service och trots att man borde kunna förvänta sig bra service så ska vi inte sluta vara tacksamma. jag fick nyligen utmärkt service av apple i Prag, jag förväntade mig inte så bra service eftersom vi inte förstod ett ord av varandra på centret men så vart jag förvånad när det gick perfekt.

Så till Folke_89: Va kul att det gick bra och va skönt att det löste sig i slutet! Glad midsommar!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-06-30 20:24
Ursprungligen av ;:

Har precis installerat en Time Capsule 3TB 4:e generationen. Den är helt tyst, går mycket snabbare och hanterar dubbla band. Innan kom jag bara upp i 38Mbit på mina maskiner. Nu är jag uppe i 169Mbit på comhems 200. Detta trådlöst. Tycker det är helt ok. Helt nöjd!

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2011-07-01 17:50

Tänkte bara säga att jag fick mail från Apple Store idag. Min Time Capsule har levererats till Holland (tog bara ett par dagar!) Pengarna kommer återbetalas, behöver inte ens betala frakt Måste säga att min upplevelse av Apples support är väldigt bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-09 07:59

De har bättre räckvidd och hastighet.
Latest Airport Extremes and Time Capsules Offer Improved Wi-Fi Range and Performance - Mac Rumors

Undrar om det kommer ta lång tid innan de uppdateras på nytt nu?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-08-09 14:32

De senare klarar väl n-standard har jag för mej, kommer dock inte ihåg när det kom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-09 20:01
Ursprungligen av kenjon:

De senare klarar väl n-standard har jag för mej, kommer dock inte ihåg när det kom.

Japp, kanske jag som skrev luddigt. vad jag menar är att det är processorn och inte den trådlösa tekniken som sätter käppar i hjulet.

Bevaka tråden