Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EPS till CAD-program?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet något sätt att konvertera en logo i eps-format till lämpligt format för att öppna i ett CAD-program?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-06-18 08:42

Vet inte hur det är i "ett cad program" men det är inga problem att ta in EPS filer i tex Maya...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-06-18 08:44

Testa annars... .OBJ eller .DXF
borde funka i de flesta program...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-06-18 08:47

Illustrator kan exportera som .dwg (jmf .ai) och .dxf (jmf .eps). Båda kan öppnas av Autocad, men .dxf är mer kompatibelt med andra cad-program.

Tyvärr stödjer inte dessa format konturlinje, så har du använt det blir det problem när du exporterar.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-18 09:08

De mesta CAD-system kan importera rena Illustrator-filer (.ai) upp till version 5. AI5 tar med alla objekt och attribut, men slår ihop lagren.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kalle W
Illustrator kan exportera som .dwg (jmf .ai) och .dxf (jmf .eps). Båda kan öppnas av Autocad, men .dxf är mer kompatibelt med andra cad-program.

Tyvärr stödjer inte dessa format konturlinje, så har du använt det blir det problem när du exporterar.

Vilken version av Illustrator krävs för att exportera till DXF? Jag försökte från Illustrator 7 men fick inte DXF som valmöjlighet.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-06-18 20:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fredrik Ahlström
Vilken version av Illustrator krävs för att exportera till DXF? Jag försökte från Illustrator 7 men fick inte DXF som valmöjlighet.

Jag kör 10 och där går det. Vet inte om det funnits i tidigare versioner, eftersom jag inte haft behovet förrän det senaste halvåret.

Både den senaste versionen av Freehand och Coreldraw fixar Autocadexport också. Kanske finns någon demo på någon av dem som du kan använda.

Annars borde det gå att importera eps till Autocad. Den klarar ju av att exportera eps, så då borde den ju kunna importera också...

1
Bevaka tråden