Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS startar om sig själv

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft problem med min iPhone 3GS i två-tre veckor nu som verkar förvärras varje dag:

1) Startar om av sig själv i tid och otid.
2) Ingen täckning 80% av dygnet.
3) Inkommer ett samtal försvinner täckningen, likadant vid uppkoppling av samtal.
4) En bild visas i samband med att iPhonen stänger av sig själv; iTunes-logotypen med en usb-sladd under med en pil som antagligen antyder att man ska koppla mobilen till datorn och iTunes.

Det går inte att göra en restore på iTunes. Den kan inte läsa av iPhonen. "An unknown error occurred (1013)" får jag som felmeddelande.

Min garanti är ute och jag känner inte riktigt att jag har råd med en ny just nu. Lämna in för lagning?
Tack på förhand!

• Medlem
  • International user
  • 2011-09-06 21:30

Error 1004 and 1013: These errors may be the result of the connection to gs.apple.com being redirected or blocked. Follow these steps to resolve these errors:

Check security software. Ensure that communication to gs.apple.com is allowed. Follow this article for assistance with security software. iTunes for Windows: Troubleshooting security software issues.
Check the hosts file. The restore will fail if there is an active entry to redirect gs.apple.com. Follow iTunes: Advanced iTunes Store troubleshooting to edit the hosts file or revert to default on Windows. See section "Blocked by configuration: (Mac OS X/Windows) > Rebuild network information".
Try to restore from another known-good computer and network.
If the errors persist on another computer, the device may need service.

• Medlem
  • International user
  • 2011-09-06 23:24

Låter som att det kan vara kontaktproblem (kortslutning) på t.ex. dockkontakten, kan vara fuktskada som ärgat, kan vara mjukvaran.

Lys med en lampa och kolla av dockkontakten. Är den grönaktig beläggning på så är det fukt. Se även om du hittar fuktsensorn både där och i 3,5mm uttaget och se om dom är röda/rosa. Då är det garanterat det som är problemet..

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-09-07 00:33

Prova att borsta dockkontakten med en torr tandborste.

Ursprungligen av kenjon:

Prova att borsta dockkontakten med en torr tandborste.

Eller helt enkelt dammsuga mobilen, gör det själv med jämna mellanrum - det är galet vad ludd man får ut ibland xP

Hur gör du för att dammsuga den? Var håller du dammsugarmunstycket? Öppnar du skalet?

• Medlem
  • International user
  • 2011-09-10 01:07

Det låter ungefär som samma problem som jag har (http://www.99.se/iphone/282679-iphone-3gs-tvingas-kopplas-i-itunes-app-problem.html)

Ibland har det gått ett par månader utan problemen visat sig över huvud taget. Den senaste veckan har dock varit fullständigt bedrövlig. 'Ingen service' eller 'Söker...' är mer regel än undantag. Dockningskontakten är det inget fel på. Har bytt ut den på Mumien och problemet kvarstår. Fuktsensorerna är ej aktiverade, så det ska det alltså inte heller vara frågan om. Telefonen har återställts så gott som varje dag senaste tiden, men ändå är problemen där jämt.

Men annars är symptomen desamma. Telefonen startas om. Usel täckning. Efter omstart går den in i läge där den kräver att bli kopplad till iTunes.

Kan jag på något sätt blåsa rent hela telefonen på mjukvaran? Att göra en återställning i iTunes verkar ju inte hjälpa.

Ursprungligen av Valentino:

Det låter ungefär som samma problem som jag har (http://www.99.se/iphone/282679-iphone-3gs-tvingas-kopplas-i-itunes-app-problem.html)

Ibland har det gått ett par månader utan problemen visat sig över huvud taget. Den senaste veckan har dock varit fullständigt bedrövlig. 'Ingen service' eller 'Söker...' är mer regel än undantag. Dockningskontakten är det inget fel på. Har bytt ut den på Mumien och problemet kvarstår. Fuktsensorerna är ej aktiverade, så det ska det alltså inte heller vara frågan om. Telefonen har återställts så gott som varje dag senaste tiden, men ändå är problemen där jämt.

Men annars är symptomen desamma. Telefonen startas om. Usel täckning. Efter omstart går den in i läge där den kräver att bli kopplad till iTunes.

Kan jag på något sätt blåsa rent hela telefonen på mjukvaran? Att göra en återställning i iTunes verkar ju inte hjälpa.

Återställ utan att lägga tillbaka en backup. Alltså en ren återställning.

När återställning av firmware är gjord så ska du välja "som ny telefon".

Ursprungligen av Pain Reaper:

Bara en tanke; Vad kör ni för iOS på era 3GS? För problemen med täckningen låter väldigt likt mina efter att jag började köra iOS 5 Beta på min iPhone 4..

Frugan kör iOS 5 b7 på sin 3GS med Tele2 som operatör, har inga problem.
Jag akör iOS 5 b7 på min 4a med Telenor som operatör, har inga problem, varken i sverige eller utomlands.

Bara en tanke; Vad kör ni för iOS på era 3GS? För problemen med täckningen låter väldigt likt mina efter att jag började köra iOS 5 Beta på min iPhone 4..

• Medlem
  • International user
  • 2011-09-10 11:59

Jag kör 4.3.5 (blir det va?). Ingen beta av iOS 5.

Dessutom har jag gjort rena återställningar utan backup. Inget verkar hjälpa.

Kanske jag som behöver ett nytt SIM-kort.. :/
Eftersom problemen med täckningen uppkom innan jag lämnade in min iPhone 4 på service och fick en ny tillbaka så lär problemet inte ligga i mobilen..

Hur har det gått för TS då? Någon uppdatering på ditt problem?

• Medlem
  • International user
  • 2011-09-11 23:41

Faktum är att jag har tänkt på ett nytt sim-kort faktiskt. Nog för att de kan ställa till problem, det vet jag, men att det har urartat så till den milda grad som detta, har jag dock aldrig varit med om. Men det kanske kan vara värt att testa.

Ursprungligen av Valentino:

Faktum är att jag har tänkt på ett nytt sim-kort faktiskt. Nog för att de kan ställa till problem, det vet jag, men att det har urartat så till den milda grad som detta, har jag dock aldrig varit med om. Men det kanske kan vara värt att testa.

Vad gäller täckningen så är det absolut värt att prova! Jag skall skicka efter ett nytt imorn tror jag. Man har ju inget att förlora på det i alla fall..
Bara att ringa supporten och förklara den ruttna täckningen så skickar de nog ett nytt kostnadsfritt

• Medlem
  • Järfälla
  • 2012-06-14 12:47
Ursprungligen av Pain Reaper:

Vad gäller täckningen så är det absolut värt att prova! Jag skall skicka efter ett nytt imorn tror jag. Man har ju inget att förlora på det i alla fall..
Bara att ringa supporten och förklara den ruttna täckningen så skickar de nog ett nytt kostnadsfritt

Jag har bytt sim-kort. Hjälpte något med täckningen men omstartna är fortfarande kvar, speciellt vid surfing.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-14 12:50

Omstartsproblem löser man nog inte med ett SIMkortsbyte. Testat att Återställa, först med och sedan ev utan backup?

1
Bevaka tråden