Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

installera typsnitt

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-06-23 13:27

jag har blivit tilldelad ett par typsnitt men får dem inte att fungera. Jag har lagt dem i systemmapp/typsnitt men de vill inte dyka upp i QXP. ¿Porque?

Typ av fil:

• Medlem
  • 2003-06-23 13:46

Skärmbilden du visar tyder på att det är ett postscript typ 1-typsnitt och det du har installerat är den del som används för bildskärmspresentationen.

Du behöver också den fil som skrivaren använder och för att det hela ska fungera behöver du också ATM (Adobe Type Manager) installerad.

Det är enklare om du använder TrueType-versionen om du har tillgång till den. Den visas med tre A i ikonen.

• Medlem
  • 2003-06-23 13:46

glom det. Det krävdes en omstart även av Classic. Det trodde jag inte. :rolleyes:

• Medlem
  • 2003-06-23 13:50

Oj, vi skrev visst samtidigt. Kommer jag att få problem om jag inte har true type-filerna?

• Medlem
  • 2003-06-23 14:07

skit! så här ser det ut på skärmen:

och så här i utskrift

varför?

• Medlem
  • 2003-06-23 14:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
skit! så här ser det ut på skärmen:

och så här i utskrift

varför?

Det fick du svar på av mig i mitt första inlägg. Skrivarfilen behövs.

• Medlem
  • 2003-06-23 14:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
Oj, vi skrev visst samtidigt. Kommer jag att få problem om jag inte har true type-filerna?

Nej, du använder antingen typsnitt postscript typ 1 som du redan installerat ena hälften av eller TrueType-versionen.

• Medlem
  • 2003-06-23 15:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ulf A
Det fick du svar på av mig i mitt första inlägg. Skrivarfilen behövs.

Vad ska jag fråga efter när jag ska kontakta killen med typsnitten?

• Medlem
  • 2003-06-23 17:59

Den skärmbild du skickade var från Mac OS X och då ser typsnitten litet annorlunda ut när man betraktar dem i Finder.

Den skärmbild av ditt typsnitt tycks vara en typsnittsväska. I Mac OS 9 ligger skärmfonterna i en typsnittsväska och skrivarfonterna ligger utanför.

Så här ser det ut i Mac OS 9:

Skrivarfonterna heter postscript-typsnitt i informationen i Finder.

Hoppas du får det att fungera.

• Medlem
  • 2003-07-03 12:58

Jag stoppade i ATM type manager lite så fungerade allt som det skulle! Tusen tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden