Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort mapp med bilder

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-22 14:02

Jo, men du har väl "allt" i datorn, så det är bara att synka sedan.

• Medlem
  • Visby
  • 2011-10-24 12:56

Nu har jag återställt telefonen som ny. Synkat allt manuellt, men problemet kvarstår dessvärre.. Så jag får väl leva med dubbletterna

Nu får vi se om jag fattat rätt:
Du har 4 mappar i din iphone;
kamerarulle
bibliotek
bildström
wallpapers

Bildström raderas genom att följa tidigare tips från andra i denna tråden
Bibliotek kommer alltid finns där och innehåller alla bilder på din iPhone
Kamerarulle kommer såklart alltid ligga där.
Wallpapers väljer du ju själv om du vill ha på din iPhone.

Vad är problemet egentligen?

Hjälpte inte en återställning och du vill ha tillbaka dina sms och inställningar återställ igen och återställ från säkehetskopia.

• Medlem
  • Visby
  • 2011-10-24 14:20
Ursprungligen av wilhelmsson:

Nu får vi se om jag fattat rätt:
Du har 4 mappar i din iphone;
kamerarulle
bibliotek
bildström
wallpapers

Bildström raderas genom att följa tidigare tips från andra i denna tråden
Bibliotek kommer alltid finns där och innehåller alla bilder på din iPhone
Kamerarulle kommer såklart alltid ligga där.
Wallpapers väljer du ju själv om du vill ha på din iPhone.

Vad är problemet egentligen?

Hjälpte inte en återställning och du vill ha tillbaka dina sms och inställningar återställ igen och återställ från säkehetskopia.

Delvis rätt. Bara det att mappen "Wallpapers" är en kopia av "Bibliotek" innehållande samma bilder som "Bibliotek" när jag fört över bilder till telefonen. Wallpapers mappen går inte att radera på något sett, förutom att jag raderar i iTunes, men då försvinner Bibliotek mappen med.. Bildström har jag iaf lyckats få väck

Har gjort återställning, "vanlig" och som ny telefon. Nu får det vara..

Ursprungligen av Resorb:

Delvis rätt. Bara det att mappen "Wallpapers" är en kopia av "Bibliotek" innehållande samma bilder som "Bibliotek" när jag fört över bilder till telefonen. Wallpapers mappen går inte att radera på något sett, förutom att jag raderar i iTunes, men då försvinner Bibliotek mappen med.. Bildström har jag iaf lyckats få väck

Har gjort återställning, "vanlig" och som ny telefon. Nu får det vara..

Hur får du till det så att wallpapers är en kopia av bibliotek? Alla dina bilder på iPhonen hamnar i biblioteket, inte viceversa.
Aldrig varit med om att mappen bibliotek försvinner om man raderar alla bilder på sin iPhone.

• Medlem
  • Visby
  • 2011-10-24 15:15

Ja du..
Kamerarullen finns ju alltid. Sen om man synkar över lite bilder från datorn till telefonen skapas mappen Bibliotek. Så har det iaf varit för mig innan iOS5. Efter Uppdateringen följer Wallparers, (alltså den mappen jag synkat från till bibliotek innan) med. Därav mitt problem med dubbletterna...
Har testat att synka en annan mapp, samma problem, men mappen har samma namn som på datorn i stället för wallpapers..

Hur jag är gör så följer målmappen med när jag synkar till telefonen så jag får bibliotek och målmappen på telefonen med samma innehåll.

Jäkligt skumt..

Du kan inte göra något åt saken.
Alla mappar du lägger till kommer alltid lägga sig under bibliotek också.

Det är bara att acceptera att vill du inte ha det så kan du inte lägga in bilder heller.

Så här har min sett ut på iphone i alla år sedan första importerade telefonen 2007.
När jag synkar min telefon så raderar jag alla bilder från "kamerarulle" och plockar de senaste 12 månaderna från iphoto.

• Medlem
  • Visby
  • 2011-10-24 15:37

Ja så ser det ut i min telefon med. Samma bilder i Bibliotek och Bilder (tidigare wallpapers). Jag skulle vilja radera Bilder då det ändå är samma innehåll, vilket är ganska onödigt. Innan iOS5 synkades bilderna enbart till bibliotek, utan att få med målmappen.

(Kör med win7 btw.)

Ursprungligen av Resorb:

Ja så ser det ut i min telefon med. Samma bilder i Bibliotek och Bilder (tidigare wallpapers). Jag skulle vilja radera Bilder då det ändå är samma innehåll, vilket är ganska onödigt. Innan iOS5 synkades bilderna enbart till bibliotek, utan att få med målmappen.

(Kör med win7 btw.)

Markerar du mappen bilder i iTunes för att synka till iPhonen? har du testat att endast markera bilder i en mapp? Då kanske du inte får med mappen bilder utan bara bilderna, alltså ingen mapp "bilder" utan alla bilder ligger i bibliotek? Nu chansar jag lite men testa!

• Medlem
  • Visby
  • 2011-10-24 17:53

Markerar du mappen bilder i iTunes för att synka till iPhonen? har du testat att endast markera bilder i en mapp? Då kanske du inte får med mappen bilder utan bara bilderna, alltså ingen mapp "bilder" utan alla bilder ligger i bibliotek? Nu chansar jag lite men testa!

Ja det är precis så jag skulle vilja göra, men det går bara att synka en hel mapp. Inga andra alternativ finns att välja på

Synd att du kör W7, funkar i OSX - iPhoto.

Du får helt enkelt klara dig med hur det är nu.

Synd att du kör W7, funkar i OSX - iPhoto.

Och hur menar du nu?
Du kan ju bara välja album och inte specifikt bilder i iTunes. Ja jag sitter med OSX.

Ursprungligen av illerG:

Och hur menar du nu?
Du kan ju bara välja album och inte specifikt bilder i iTunes. Ja jag sitter med OSX.

Jag kan välja händelser, har för mig att de hamnar under bilbiotek. Kanske minns fel, orkar dock inte testa då jag har över 8000 bilder i mitt iPhone bibliotek.

Jag kan välja händelser, har för mig att de hamnar under bilbiotek. Kanske minns fel, orkar dock inte testa då jag har över 8000 bilder i mitt iPhone bibliotek.

Du har helt rätt. Synka händelser ger inga extra album.

Testade själv då mina 12 månader enbart innebär ca 1000 bilder att synka om.

• Medlem
  • Visby
  • 2011-10-24 18:01

Jag får väl göra det. Men tack ändå för er hjälp

Får klura vidare på någon lösning...

Bevaka tråden