Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Proteus 3 på väg

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det smidiga programmet Proteus som klarar icq, aim, jabber, irc och några andra im-protokoll kommer antagligen att släppas i version 3 idag, midsommarafton. Bara så ni vet.

Resumeable transfer tack

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-20 19:17

transfers för icq-protokollet i överhuvud taget TACK!
Heheh...

Grön...

Tydligen har Justin, utvecklaren, hittat två minnesläckor i sista stund så det dröjer ett tag, tyvärr.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-20 22:48

Jag letar och letar men inte hittar jag något.

Har du han på icq eller dylit?

Nej, kollar bara i forumen på www.indigofield.com

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-20 22:53

hahaha
ok...

(och man gör bort sig igen)

Gör bort sig och gör bort sig?
Om någon utgav sig för att sitta inne med dylik information så skulle jag också utgå från att personen möjligen varit i kontakt med utvecklaren. Och det har jag faktistk varit i det här fallet, men det var för länge sedan och bara för att fråga vad Hamish var för ras.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-20 23:03

Hahahaha
härligt

Ska upp 05.30 och jobba så jag ger mig nu.
Hoppas man kan komma hem efter jobbet imorgon till ett nytt härligt proteus (med file transfers!)

natti

Kommer filöverföring i Proteus så är det dags att betala Justin och köra Proteus på heltid.

Fast jag kanske borde betalt tidigare för att skynda på utveckligen?

Ute nu!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-21 14:51

Underbart!
Men var är alla nya funktioner?
Jag hittar inga direkt...

Hmmm installerat och importerat mina gamla inställningar men kan inte koppla upp mig.

Varför inte? Knepigt...

Hmmm funkar när jag säger att den ska automat logga in när jag loggar. Men så vill jag inte ha det ju...

• Oregistrerad
  • 2003-06-21 17:33

Fortfarande inga file transfers för ICQ

ooops vad händer? proteus hänger sig vid importeringen av dom gamla inställningarna. Har kastat proteus med tbh i prefs. Å petat dit nya proteus igen men den envisas med att hänga sig vid importeringen av mina gamla inställningar....hjälp ngn?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-24 13:20

Jag har bytt tillbaks.
Proteus3 fungerar skitdåligt för mig.
Den disconnectar ICQ varje gång jag får ett meddelande (AOL håller sig online..)

fungerar segt också.
Kör 2an igen

Street: kolla forumen på www.indigofield.com. Jag har sett att ditt problem är rätt vanligt och det finns tydligen en lösning som jag inte minns.

Citat:

Skrevs ursprungligen av ivar
Jag har bytt tillbaks.
Proteus3 fungerar skitdåligt för mig.
Den disconnectar ICQ varje gång jag får ett meddelande (AOL håller sig online..)

fungerar segt också.
Kör 2an igen

Jag har samma problem, ICQ går offline, ansluter, går offline osv. hela tiden. Någon som vet om det finns någon medicin som hjälper? Vill ju inte gå tillbaka till gamla versionen och bli utpekad som bakåtsträvare...

//fredrik

Hur tar man bort sina gamla history-filer? Pro.3 stannar på "converting..." vid första körningen.

Proteus (3.0.1) har hämtat alla prefs men trots det så är alla buddies offline. Dubbelkollar jag i ICQ så är de online.

Har provat med att stänga av brandväggen, öppna portarna 4000 och 6667 men inget funkar.

Någon som har en lösning?

Ja. hämta ner Fire istället, fungerar faktiskt mycket bättre. Även om MSN precis slutat fungera, men det är ju M$ fel.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
Ja. hämta ner Fire istället, fungerar faktiskt mycket bättre. Även om MSN precis slutat fungera, men det är ju M$ fel.

I morse kom det ut en uppdatering till Fire som fixar MSN-stödet igen

Proteus är verkligen suveränt - kanske mest p.g.a. "message center", men det fick gärna se ut som iChat, ha (pålitligt) stöd för filetransfers och fungera bakom brandvägg.

Apple kan väl köpa programmet eller nåt, message center i iChat vore liksom guld.

iChat 3.0?

1
Bevaka tråden