Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få över flyttassistenten till Ethernet från WiFi under pågående överföring?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Drog igång flyttassistenten mellan min gamla och nya MPB idag, och trodde jag skulle få lite valmöjligheter innan den drog igång, såsom exempelvis att koppla en ethernetkabel direkt från dator till dator (hade för mig att man kunde köra så) men den drog igång över WiFi. Jo tack, 20+ timmar. Tänkte att jag bär in datorerna där min TimeCapsule står och petar in ethernet-kablar i dem så går väl överföringen automatiskt över till kabel, men det verkar inte fungera så. Måste jag verkligen vänta tills det är färdigt? Det finns inget alternativ att backa eller avbryta. Nu är det 18 timmar kvar.

Du kan väl stänga av Wifi på den ena? Då ska den ju hoppa över till Ethernet. Eller så rangordnar du nätverken i inställningarna...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-12-17 14:46
Ursprungligen av suddgummi:

Du kan väl stänga av Wifi på den ena? Då ska den ju hoppa över till Ethernet. Eller så rangordnar du nätverken i inställningarna...

Stämmer bra, det med. Flyttassistenten lägger sig inte i valet av media för nätverket. Du måste göra det själv genom lämpliga inställningar för ditt nätverk. Antingen stänger du av WiFi eller så rangordnar du rätt i Inställningar.

Ursprungligen av frazze:

Stämmer bra, det med. Flyttassistenten lägger sig inte i valet av media för nätverket. Du måste göra det själv genom lämpliga inställningar för ditt nätverk. Antingen stänger du av WiFi eller så rangordnar du rätt i Inställningar.

Jo, problemet handlar om hur man gör detta under pågående överföring. Nu, 21 timmar senare, är det överföringen klar och problemet därmed löst.

Inte helt säker på att jag kommer åt inställningarna medan flyttassistenten är igång. Dockan är väck bland annat. Plus att det stod att man inte kan ha några applikationer igång när man kör flyttassistenten.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-12-17 14:43
Ursprungligen av pmarriott:

Inte helt säker på att jag kommer åt inställningarna medan flyttassistenten är igång. Dockan är väck bland annat. Plus att det stod att man inte kan ha några applikationer igång när man kör flyttassistenten.

Stämmer bra. Du kör inget annat på någon av dina datorer när Flyttassistenten är igång.

Hmm, man kan inte avbryta med Cmd+Q?

Eventuellt, men vill inte fucka upp det.

1
Bevaka tråden