Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mapp-travar i Dock i Lion?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • 2011-12-17 11:15

Hur gör jag sådana här travar i högerdelen på Dock i Lion?

Denna är i en Snow Leopard dator.
[ATTACH="CONFIG"]31435[/ATTACH]

Traven är en mapp i Program som innehåller både program och genvägar/alias till program.
Verkar inte gå att använda Lions Launchpad-mappar och skapar jag riktiga mappar så funkar det men då blir genvägar/alias blanka sidor i traven.
Vissa program verkar må bäst av att inte ligga i en undermapp av olika anledningar därav genvägar/alias.

Dra mappen till högersidan.
Högerklicka på mappen.
Bocka för alternativet "fan" under "view content as".

  • Avstängd
  • 2011-12-17 11:49

Jo, det vet jag men det att tex som i mitt exempel blir iTunes och diskovr blanka sidor... i Lion. Har ju för tusan skapat den jag visar

  • Avstängd
  • 2011-12-19 13:31

Skapade nya mappar med bara genvägar i och då blir dom flesta ikoner i mappen på Dockan som dom ska men inte alla, tex Kalkylator bara vägrar att visa annat än en tom rektangel/sida???
Upptäckte en ny sak då man skapar genvägar i en map i program-mappen listas dessa också som program i Launchpad, dvs man får dubbletter av programikonerna :-/
Får väl flytta dessa mappar utanför programmappen och se hur det blir då... mycket som jag gjort utan konstigheter i SL blir tidsödande i Lion innan man hittar på lösningar...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-19 13:58

Man skaffa sig lite kontroll över Launchpad om man nu vill använda den.
Take Complete Control Of OS X Lion

  • Avstängd
  • 2011-12-19 17:46

Grundfrågan var ju hur man gör som på SnowLeopard-bilden i Lion utan att få ikoner som är blanka... resten är bara vad jag upptäckt under mina försök att komma dit...
Verkar annars vara ett smidigt program för den som vill använda Launchpad.

1
Bevaka tråden