Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krasch - men det blev bättre, eller?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-12-27 01:22

Hej!
Hade en märklig och obehaglig upplevelse igår när min bror kom över för att spela lite och jag behövde använda min MBP till detta (som jag annars enbart har jobbrelaterade saker på). Startljud, men sen svart skärm när jag höll nere alt (för att kunna välja Windows). Fick aldrig fram skärmen med startskiveväljaren, och efter en liten stund gick datorn i vila.

Tvångsstänger av den, startar utan knapptryckning för att gå in i Mac OS-partitionen. Svart, svart svart. Händer inget. Spelar ingen roll om jag kopplar in en extern skärm heller –.ingen reaktion. Tvångsbootar om med alt nedtryckt och knappar utan att se in kombinationen för att starta i windows, vilket till min förvåning fungerar.

Bootar om igen till macpartitionen, inget resultat. Alt-bootar och väljer utan att se min andra macpartition (har både en SSD (Mac/Win) och en HDD (Mac) i datorn). Svart, svart svart.

Stänger ner, låter stå över natten, startar. Allt fungerar normalt. TechTool tyckte att katalogfilen skulle byggas om på HDD:n så det gjorde jag, men nåt annat hittade den inte att klaga på.

Hur tycker ni att jag ska gå vidare? Den här datorn används i ganska kritiska live-situationer för inspelningsbruk och det här blir jag lite skraj av. Har inte direkt råd att nåt sånt här händer i fält, och det var ju en av anledningarna till att jag stoppade in en extra hårddisk med egen macinstallation på liksom...

Hade jag haft en produktionsmac på det viset hade jag enbart haft det som behövs för produktionen på den.
Aldrig rört den till annat. Inte lagt Windows på den och inte låtit ngn annan komma närmare än tre meter från den.

Jag hade helt enkelt köpt en Mac till för dagligt bruk.

Vad skulle du kunna bli stämd på om det inte funkar i live-sammanhanget? 100 lök? En miljon?
Vad betyder 15 000 i de sammanhangen?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-12-27 13:46

Tja. Jag har en MBA för det mesta annat. Windows krävs i produktionen.

1
Bevaka tråden