Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seas0nPass uppdaterad för ATV2 iOS 4.4.4, untethered

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Seas0nPass från FireCore är uppdaterad.
Nytt är att den nu stödjer untethered boot av ATV2. Alltså behöver man inte koppla in USB-kabel för att starta ATV:n efter strömavbrott.

Läs mer på:
Seas0nPass Cuts the Cord for 4.4.4 | FireCore

Ladda ner på:
Jailbreaking 101 - Seas0nPass : FireCore Support

Passade lagomt till att XBMC kom med sin "Eden"

Nu är jag nöjd och det ska mycket till innan jag uppdaterar min ATV igen...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-01-04 23:29

Är lite bekväm av mig och frågar; vad är Eden för nåt? Sitter just nu och vill gå över till XBMC, främst för att man slipper ha en mediaserver igång som Plex. Däremot tycker jag inte gränssnittet och hanteringen av videofiler (information, omslag osv.) fungerar alls så bra som det gör på Plex.

Är Eden nåt nytt gränssnitt eller så?

Ursprungligen av BlackSmp:

Passade lagomt till att XBMC kom med sin "Eden"

Nu är jag nöjd och det ska mycket till innan jag uppdaterar min ATV igen...

Ursprungligen av CEk:

Är lite bekväm av mig och frågar; vad är Eden för nåt? Sitter just nu och vill gå över till XBMC, främst för att man slipper ha en mediaserver igång som Plex. Däremot tycker jag inte gränssnittet och hanteringen av videofiler (information, omslag osv.) fungerar alls så bra som det gör på Plex.

Är Eden nåt nytt gränssnitt eller så?

Let me google that for you

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-01-05 15:00

Tack!

Ursprungligen av BlackSmp:

Jupp, funkar grymt bra. Åkte ner till MediaMarkt och köpte en när det blev känt med untethered på iPhone.
Nu kan jag hiva HTPC:n. ATV tar över jobbet och är knäpptyst.

Jag är supernöjd.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-31 13:20

Lite strul.... får inte min ATV2 i DFU utan att använda strömkabeln. Efter jailbreak startar den om hela tiden, hinner aldrig få någon bild. Enligt firecore-forumet ska den "ligga till sej" ett tag först.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-31 13:58
Ursprungligen av kenjon:

Lite strul.... får inte min ATV2 i DFU utan att använda strömkabeln. Efter jailbreak startar den om hela tiden, hinner aldrig få någon bild. Enligt firecore-forumet ska den "ligga till sej" ett tag först.

Du säger att den startar om sig hela tiden efter jailbreak men hur har du kunnat jailbreaka om du inte har fått in den i DFU-mode? För övrigt är det helt ok att du använder strömkabeln för att få in den i DFU-mode, det har jag gjort och många med mig...inga problem.

Jag måste också ha strömkabeln i för att få den i DFU läge så det är ingenting "onormalt". Men om den startar om hela tiden efter jailbreak så är det något vajsing. Har du provat med att göra en återställning till 4.4.1 och sedan jailbreaka om den?

Jag hade problem tidigare och var tvungen att göra en återställning för att starta om från ett definerat läge.

Ligga till sig verkar konstigt. Det är inte liksom fråga om något som blir bättre med lagring som en fin whiskey:)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-31 14:31

Det är väl någon konding som har lite spänning kvar vid omstarten
Själva jailbreaken gick bra med spänningskabeln i, den startade upp efteråt. Anslöt den till mitt WLAN, och ssh'ade till den för installation av PLEX. Efter det startar den om sej hela tiden. Så det kan vara PLEXinstallationsfilerna som måste uppdateras.

Ursprungligen av kenjon:

Det är väl någon konding som har lite spänning kvar vid omstarten
Själva jailbreaken gick bra med spänningskabeln i, den startade upp efteråt. Anslöt den till mitt WLAN, och ssh'ade till den för installation av PLEX. Efter det startar den om sej hela tiden. Så det kan vara PLEXinstallationsfilerna som måste uppdateras.

Det är Plex som inte är uppdaterat ännu. Det är säkert däri problemet ligger just nu.
Här hittade jag vilka programvaror som fungerar än så länge:
Seas0nPass Updated for AppleTV 4.4 | FireCore

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-31 14:48

Eller denna:

Seas0nPass Cuts the Cord for 4.4.4 | FireCore

PLEX 0.9.0 beta är med, så dags att leta efter den då.

Ursprungligen av kenjon:

Eller denna:

Seas0nPass Cuts the Cord for 4.4.4 | FireCore

PLEX 0.9.0 beta är med, så dags att leta efter den då.

Ja, just det, den hade jag ju länkad i första inlägget :">

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-01-05 15:26

Uppdaterat. Antar att förändringarna ligger under skalet för jag ser inga ytliga förändringar. En annan fråga; jag som är van att köra Plex med dess underbara covers- och infofunktion, hur får man det att fungera i XBMC? Har aktiverat att den ska hämta information från bl.a imdb men när jag bläddrar runt i mappen finns varken covers eller information om filmerna som ligger där?

Funkade ju kanon, gött och kunna dra ut strömmen när man reser bort.

Kör aTV Flash (black), fungerar klockrent, nu är aTV:n som den borde vara

Jag var tvungen att använda strömkabeln, men bara så dfu mode kom igång, sedan tog jag ut strömkabeln direkt innan itunes startade... funkade bra för mig

1
Bevaka tråden