Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

5GB gratis utrymme på Dropbox

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-03 10:09

För de som vill prova på senaste betan av dropbox och prova deras nya funktion för att ladda upp bilder från sin kamera(SD-kort, mobilkamera m.m) går det nu att tjäna lite extra utrymme på sitt konto.

Mer info finns här: (2/1) - Experimental Forum Build - 1.3.12 « Dropbox Forums

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-02-03 10:52

Kanontips! Dropbox kan ju vara den bästa uppfinningen någonsin!

Tack för informationen

Dropbox är fanimej den bästa applikationen som finns!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-03 11:06

Laddade upp "några" bilder i natt och nu har jag sammanlagt 8.38GB på kontot. Ett mycket välkommet tillskott.

Ursprungligen av joakimo:

Laddade upp "några" bilder i natt och nu har jag sammanlagt 8.38GB på kontot. Ett mycket välkommet tillskott.

Allt under 100GB är väl ingenting

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-03 11:49

Håller på att ladda upp allt från både min frus iPhone och min iPhone. Lär väl räcka till tror jag.. Dropbox är en underbar tjänst måste jag säga..

  • Medlem
  • 2012-02-03 11:55

Tycker att Dropbox till viss del har spelat ut sin roll nu när man kan nå sina data hemma via iCloud. Även om Dropbox har fördelar som iCloud saknar.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-03 13:35
Ursprungligen av Dalle:

Tycker att Dropbox till viss del har spelat ut sin roll nu när man kan nå sina data hemma via iCloud. Även om Dropbox har fördelar som iCloud saknar.

Själv använder jag dropbox mer än någonsin då jag använder filer på flera platser. Jag vet inte hur och om iCloud skulle kunna ersätta denna funktion för mig. Samtidigt är jag inte vidare insatt i iClouds funktionalitet förutom backup på min iPhone.

Kanon! Tackar för den infon. Laddar upp runt tusen bilder nu.

  • Medlem
  • 2012-02-03 14:01

Hur gör man för att ladda upp bilder "automatiskt"? Räcker det med att lägga in bilder i mappen Pictures från godtycklig Findermapp eller måste man göra nåt annat?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-03 14:10
Ursprungligen av Baron:

Hur gör man för att ladda upp bilder "automatiskt"? Räcker det med att lägga in bilder i mappen Pictures från godtycklig Findermapp eller måste man göra nåt annat?

Bilderna du laddar upp måste komma från exempelvis ett SD-kort eller kamera som du ansluter till datorn. Då kommer en fråga från Dropbox om du vill importera bilderna och ladda upp bilderna på Dropbox. Det går inte att ladda upp från en mapp på datorn om jag förtstått det rätt. Sedan får du 500MB extra för varje 500 som du laddar upp, upp till 4,5 GB.

Testar att spela in en vägg i 1080p på 4S:en i en timme. Borde bli en rätt fet fil, hoppas jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-03 14:58

Upp till 5GB kan man tydligen få.

Senast redigerat 2012-02-03 19:36
  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-05 08:41
Ursprungligen av Cokey:

Upp till 5GB kan man tydligen få.

Nej tusan, nu fick jag min sista 500 Mb... Så 5 GB kan man få iallafall...

Hur beta är betan?
Sitter med en del jobb i min dropbox, vore synd att fucka upp något..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-03 15:12
Ursprungligen av eskimo:

Hur beta är betan?
Sitter med en del jobb i min dropbox, vore synd att fucka upp något..

Kanske kan det ge något att läsa igenom tråden på Dropbox forum. Men är det kritiska arbetsuppgifter kanske det är bäst att låta bli. Jag själv har inte upptäckt några direkta fel, än så länge.

Ursprungligen av eskimo:

Hur beta är betan?
Sitter med en del jobb i min dropbox, vore synd att fucka upp något..

Jag skulle aldrig ge mig in i betaträsket med jobbfiler

När jag startade så fanns det en knapp om "använda Iphoto". Jag vågade inte mig på det och undrar om någon vet vad den innebär? Jag letade lite kort på Dropbox men hittade inte någon information.

Tack för tipset och länken.

Senast redigerat 2012-02-04 10:44
  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-02-04 12:15

Tryckte in 5gb bilder utan att det påverkade mina andra filer åtminstonde.

Fetat till kontot från 4,5 till 8... jobbar lite till på't...

Film is the shit... filmade med luren liggande på bordet en bra stund, tror den fick med skidåkningen på TV...
Ansluter iPhonen - vips kopieras det - men rör jag uppladdningsmenyn smäller det .. poff...

EDIT ... 9GB nu ....

Senast redigerat 2012-02-04 16:02

Samma strategi här. Laddade nyss upp en 10 minuters film på en dryg GB. Blir intressant att se om jag får några extra gratisbyte i lagring...

Då försvinner filmen direkt:)

  • Medlem
  • 2012-02-04 15:28

Har gått från 2 till 7 GB Dropbox-konto idag tack vare 1080p-film från min 4s.

  • Medlem
  • 2012-02-05 08:52

Dropbox har förändrat mitt liv. Har äntligen fått ordning på mina jobbfiler som for runt i olika versioner och dubbletter på fyra olika datorer och ett par minnen. Dock har en mardrömstanke dykt upp. Tänk om någon tar sig in i en dator på ett ställe och raderar hela härligheten. Då raderas ju samma på de andra datorerna också. Det ska visst gå att återställa från molnet tror jag men den sedvanliga backupen på lös hd är min livlina och trygghet i fortsättningen också. Blir jag av med allt blir jag nog tvungen att gå i pension:p

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-05 09:21
Ursprungligen av per s:

Dropbox har förändrat mitt liv. Har äntligen fått ordning på mina jobbfiler som for runt i olika versioner och dubbletter på fyra olika datorer och ett par minnen. Dock har en mardrömstanke dykt upp. Tänk om någon tar sig in i en dator på ett ställe och raderar hela härligheten. Då raderas ju samma på de andra datorerna också. Det ska visst gå att återställa från molnet tror jag men den sedvanliga backupen på lös hd är min livlina och trygghet i fortsättningen också. Blir jag av med allt blir jag nog tvungen att gå i pension:p

Bara att logga in på hemsidan och återställa dom filerna isåfall..

Tack för tipset!

Efter tidigare kampanjer hade jag 3,6 GB. Nu har jag 8,6 GB.

  • Medlem
  • 2012-02-05 12:37

Jag lyckas inte se nånstans hur mycket utrymme jag har. Var ser man det annat än i dropdownmenyn i Finder?

Klicka på "account" på hemsidan.

Super med 5GB extra, tack för tipset

  • Medlem
  • 2012-02-05 15:10

Måste kameran sitta i under hela synkningen, dvs laddas bilderna upp direkt från kameran eller används datorn som proxy? Det här tar ju evigheter...

Den behöver bara sitta i under den tid som du laddar upp bilderna från kameran till datorn. När det är klart så kan du ta bort den (dvs: den behöver inte sitta i under synken upp till DropBox)

Klaga inte över att det tar evigheter när det är gratis:)

Jag tror att jag planade ut vid 7.8 GB och använder nu 23% av utrymmet

Bevaka tråden