Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utskrifter som täcker hela papperet?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som kan vägleda mig till hur jag får utskrifterna att täcka hela papperet och inte trycka sig mot höger så halva texten försvinner och de blir två papper istället för bara 1 som det var tänkt från början.

Har försökt kolla runt i både Adobe Reader då jag ska skriva ut PDF-filer och i Viewer då jag ska skriva ut PNG-bilder, men där ser det "rätt" ut tills jag skriver ut filerna och det blir helt galet. Finns inge under inställningar på skrivaren eller då jag ansluter till skrivaren via nätet (nätverksskrivare).

Det skumma är att det fungerade perfekt då jag körde Linux med samma skrivare, men inte nu med OS X. =/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-10 19:15

Lite mer information tack! Till att börja med:

Vad är det för skrivarmodell? Vilken version OSX? Vet du om du aktivt installerat någon skrivardrivrutin och i så fall vilken version?
Problem med pdf och PNG-filer säger du, antagligen har du inte "gjort" dom själv? Funkar det som det ska om du till exempel skriver lite text i en ordbehandlare och skriver ut?

Om vi vet mer blir det lättare att hjälpa. Välkommen till 99!

1
Bevaka tråden